Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Bedrägeriförsök som inte lyckades

Bedrägeriförsök som inte lyckades

jag svarade på en jobb-annons införd i VF mitt i semestertiderna, som ärligt talat verkade för bra att vara sann. Annonsen utlovade 3860 kr/vecka + ytterligare förmåner för rätt så lite arbete.
Naturligtvis har jag sparat alla mail, samt den "check" (på £5080) som jag har försökt att lösa in.

Min bank (Nordea) svarade att de inte kan lösa in den eftersom det inte är en check, det står BANK DRAFT på den. När jag nästa dag gick till SEB sade de att de kan ta hand om den mot en Inkassoavgift på 1500 kr, eftersom jag har ett saldo av endast 0,31 kr hos dem. De föreslog, naturligtvis, att jag skulle gå till min huvudsakliga bank, för att undvika de kostnaderna.

I det senaste mailet bad han att jag skulle betala avgiften och dra av från summan, vilket jag förstås nekade eftersom jag redan från början var misstänksam över upplägget. Själva "arbetet" gick ut på att jag skulle skicka summan minus min del visa Western Union.

Hälsningar
Tomas
Antal svar på detta inlägg: 4
Jaha du Tomas, dagens läge är bara neråt i alla lägen nästan. Och det värsta är ju att det finns tillräckligt många som svarar och gör som de blir tillsagda. Det räcker ju för att hålla individerna på bettet. Man får snart skaffa sig både öron och ögon i nacken så man är med på allt och alla runtom. Till ex bara en sån enkel sak som att sätta in på kontot en eventuell summa kontanter, då ska man stå totalt oskyddad både för blickar och beröringar, kommer där fel person då ,,,ok. Lycka till ändå, sopkorgen finns . L.
Väldans lugnt och stilla här idag. Värmen eller,,,? Men man ska vara glad för det lilla, och så länge vi har sol och värme trivs vi ju alla bra. Och sedan kan man läsa saker;
Det finns en blomma som inte är för vacker men inte heller för ful, Tussilagom heter den. Ha en bra tid och njut som sagt. L.
" jag svarade på en jobb-annons införd i VF mitt i semestertiderna, som ärligt talat verkade för bra att vara sann. Annonsen utlovade 3860 kr/vecka + ytterligare förmåner för rätt så lite arbete.
Naturligtvis har jag sparat alla mail, samt den "check" (på £5080) som jag har försökt att lösa in.

Min bank (Nordea) svarade att de inte kan lösa in den eftersom det inte är en check, det står BANK DRAFT på den. http://joakimmarketing.se/ markandsföring När jag nästa dag gick till SEB sade de att de kan ta hand om den mot en Inkassoavgift på 1500 kr, eftersom jag har ett saldo av endast 0,31 kr hos dem. De föreslog, naturligtvis, att jag skulle gå till min huvudsakliga bank, för att undvika de kostnaderna.

I det senaste mailet bad han att jag skulle betala avgiften och dra av från summan, vilket jag förstås nekade eftersom jag redan från början var misstänksam över upplägget. Själva "arbetet" gick ut på att jag skulle skicka summan minus min del visa Western Union.

Hälsningar
Tomas"


Oj det låter inge vidare! :(
Annons
Usch va hemskt

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem