Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

WLDCore

WLDCore

När jag skulle klicka på en e-post adress ,fick jag meddelande att WLDCore.dll
saknas i datorn.
Kan jag ladda ner denne WLDCore.dll utan risk att det barkar åt helsike?
En dum fråga kanske.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Det skulle jag avråda dig från. Känner du avsändaren av mailet?
Som sagt Rolle, lyd LuckyS råd, tyvärr har det blivit så numera att man tvingas avvisa allt som inte öppet visar sin mening eller sitt tillhåll. Ett tag förekom till ex nästan varje vecka minst ett telesamtal till mobilen där man utgavs att vara vald till ett mycket fint avtal om telekostnader etc, vilket var en ren bluffsak. Inspelning av ditt svar och hopklipp till att man godkänt det och det. Lycka till, L.
WLDCore.dll härör till windows live mail essential.

och då kommer frågan kör du windows10
så skall du slänga windows live mail som klient all världens väg

kör du win7 så kan det räcka med att du söker den i filsystemet
och kopierar den till rätt katalog.

men det är en annan femma..
Annons
Det fixar sig om du går in i kontrollpanelen/lägg till eller ta bort program välja msoft Essentials och välja att avinstallera det, då kommer det upp en fråga om du vill avinstallera eller reparera, då väljer du reparera. Sen borde det fungera.


Jag har Win10 och Windows live mail, det fungerar hur bra som helst.
Alla som har någon av Microsoft mailkonton
har fått detta mail med detta innehåll

Om du använder Windows Live Mail 2012 i Windows 8, Windows 8.1 eller Windows 10 rekommenderar vi att du byter till den inbyggda appen E-post i Windows.
för att få information och de senaste funktionsuppdateringarna i Windows 8, Windows 8.1 och Windows 10.
Windows Live Essentials 2009 och 2011 stöds inte längre utan du måste uppdatera till Windows 8/8.1 eller Windows 10 och använda appen E-post eller gå till www.outlook.com.


det är alltså inte jag som kommit med rekommendationen att byta klient
problemet har med synkningen att göra och appar som i värsta fall inte startas om man har den kvar.
Det var adressen till Postmuseum s webbutik i Stockholm, jag skrev av det och gick
till min e-post och skrev in adressen där. så det var inget större problem med det.
bra att du hittade en annan väg.
men du svarar inte på vilket OS du har



att reparera live mail nämns här och tidigare i flera andra trådar här på internetstart och även hur man av installerar
Har Windows 10 och Windows Live mail, det får duga åt mig tills jag faller från kälken.
rätt dumt tycker jag , e-post är inte så dåligt att gå över till
räkna med fler problem framöver om du envisas att hålla dig kvar

eller varför inte Thunderbird
https://www.mozilla.org/sv-SE/thunderbird/
Jag har använt Microsft;s Live mail i många år men bytte till e-post i w10. Jag är inte nöjd med den eftersom det inte går att skapa egna mappar för att arkivera tex. Jag vet att den utvecklas, men jag vill inte vara testperson. Det finns miljoner av dem i världen. Har kollat på Thunderbird som mailklient men vad jag kan se kan man inte importera sina kontakter dit, eller är det jag som inte hittar rätt i programmet. Vet någon var kontakterna ligger och vilket filformat dom har.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem