Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Nobelpriset Litteratur

Nobelpriset Litteratur

Ok, allt kan ju förändras numera och kommer att göra det också. Dock, om man ändrar på innehållet i saken som man gjort nu med Litteraturpriset, då kan man nog anta att det snart tar slut med utdelning av olika varianter. Undrar lite här vad Herr Nobel skulle sagt nu om han varit talbar? Obs ! INTET ont sagt om Mr Dylan, men ska det inte vara litteratur som vederbörande alstrar för att få ett pris i den saken? Bob D har ju massor av bra låtar på olika sätt, men ett pris i musik av något slag hade ju varit mera lämpligt. Ordet Litteratur är ju tänkt att innehålla arbeten i bokform som det har varit i alla fall. Går det vidare i den här stilen nu då blir väl Nobelpriserna helt uppluckrade i olika ämnena? Hälsning, L.
Antal svar på detta inlägg: 8
Även nästa års nobelpristagare har läckt ut;

Litteraturpriset går till Björn & Benny Andersson som skapat odödliga poetiska fraser som Ring Ring -- Bara du slog en signal, Mamma Mia.Mammai Mia ¨med fler kluriga formuleringar och ordvitsar.

Priset i Matematik går till uppfinnaren av Griffeltavlan, som i århundrade varit basen för många matematiska uträkningar.

Fysikpriset, till Kritans uppfinnare som användes vid de matematiska uträkningarna.

Priset i Biologi som fann tvättsvampens egenskaper att effektivt vid förnyad blötläggning kunna radera ut Matematikerns siffror och effektivt avlägsna Fysikerns kritstreck.

Fredspriset går till ISIS som på ett effektivt sätt ser till att utrota oliktänkande för att på så vis uppnå "eternal peace".


Trevlig Helg

Bob Dylan har faktiskt skrivet i bokform. Bl.a en självbiografisk bok som faktiskt är riktigt läsvärd. Dario Fo som fick priset för ett par sen har däremot aldrig skrivit en bok!
Hahaha,masken, du har sett framtiden redan, ja vi får väl se då hur många rätt du får. Och loket55, klart att det finns även skrivet från Dylan, men huvudsaken är ju ändå musiktexter etcetc. Man får väl finna sig i modernisering även av Herr Nobels minnen. Ha det. L.
Annons
Dylans texter är poesi som han oxo satt musik till.

Hans poesi har ett budskap, om att förändra världen iaf i hans tidiga år.

Tror nog Herr Nobel hade gillat priset,

Om jag inte är helt ute och cyklar har väl Bob Dylan fått Polarpriset för sin musik.
Har inget emot att han fick litteraturpriset men musikpriset passar väl bättre i mitt tycke.
Litteraturpriset kan man ha till mycket!
Läste om ett spelbolag som tog emot ett spel på 30.000 på Bob Dylan en timme innan och spelet gjordes i Sydafrika till 80 gånger!
Insider information absolut! Men att få reda på vem? Omöjligt!
Bättre skänka till värdens barn tycker det väldigt föråldrat .8 miljoner till en som har pengar så han klarar sig ändå.
eller till mig så jag kan pensionera mig

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem