Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vilket öde

Vilket öde

I förrgår när jag skulle betala för mat och cigaretter så fanns det inga pengar på kontot! I går så undersökte banken vad som hade hänt men idag kom svaret!
Min son har skrivit sig hos mig! Han är 30 år!
Min son har tömt mitt konto och flyttat till Thailand! Han har sagt upp sig från sitt jobb och sagt upp lägenheten! Verkligen planlagt!
Knappast att jag får se honom nåt mer men det är nog lika bra det!
Så nu står jag här utan mat och cig till den 18:e! Fy fan!
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Hur kunde han komma åt kontot då? Polisanmäl fanskapet, alltid ställer det väl till nåt jävelskap för honom även om det inte pengarna kommer tillbaks för det.
Jag har svårt att gå så han har gått och handlat med kortet och pinkod.
Jag har funderat hela dan på att polisanmäla det men vad tjänar det till?
Då finns det ju en polisanmälan iallafall tills han kommer tillbaka till Sverige, för tillbaka det kommer han. Det är inte så billigt att bo i Thailand som många tror och inte kommer han att få nåt arbetstillstånd heller. Så hur ska han kunna finansiera sitt leverne där nån längre tid?
Annons
Han har några kompisar som har bott i Thailand i några år så det är väl dom som har lockat dit honom. Jag tror att polisen lägger ner polisanmälan direkt!
Jag har kollat med mitt försäkringsbolag men inte en krona därifrån.
Har ringt socialtjänsten för första gången i mitt liv! Dom ska ha kontouppgifter för dom 3 senaste månaderna och sen är det fjorton dagars handlingstid! ADJÖ!
Godafton, alltså, det är ju nästan så man tror att man drömmer när man ser texten här ovan. Kan det verkligen vara sanningen eller en historia ? Ska ens egna barn verkligen göra sina föräldrar så otroligt ont ? Instämmer här med Emans, polisanmälan och det måste ju ta tag i saken innan de kan avskriva. Hoppas det ordnar sig loket. L.
Jag känner verkligen djupt med dig Loket! Så oerhört tragiskt att någon som är ens eget kött och blod kan göra så mot sin åldrande far!
Är det här sant, så är det nog bland det mest sorgliga jag läst på INS under flera år Men, även om det är en son, så tycker jag du ska polisanmäla, så kanske några andra slipper bli drabbade...... för jag tror, kan han göra så här mot den som är nära, så fortsätter han nog att "drabba" andra också.
Finns inte ord hur synd jag tycker om dej
Morgonkram till dej
loket, jag lider med dig.

Jag tycker du ska polisanmäla.

Sen så tycker jag att du ska anmäla det inträffade till svenska ambassaden i Thailand. De kommer säkert att anmäla det till polisen därnere som kommer att hitta honom.

Här finna email adress till ambassaden.

http://www.swedenabroad.com/sv-SE/Ambassader/Bangkok/Kontakt/Amba
ssaden--konsulat/

http://bit.ly/2ek5B4k
Tack för all omtanke!
Det är faktiskt sant och nu har jag gjort en polisanmälan!
Bra Loket. Det är sånt här bland annat som får mej att flyga i taket. Du kör väl på med ambassaden också, hoppas jag. Hjärtlösa människor av den här sorten ska inte slippa undan så lätt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem