Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Åter en fråga Vart är vi på våg

Åter en fråga Vart är vi på våg

Krister Petersson utreder Palmemordet !

Krister Petersson blir ny
förundersökningsledare i Palmegruppen.
Han tar över efter vice riksåklagare
Kerstin Skarp den 1 februari nästa år. (Rubrik i Svt).
En stilla undran, vad är det för mening , 30 år sedan nu.Vore det inte bra att låta
familjen vara ifred? För övrigt gick man ju förbi korsningen och såg blåljus till
max,men först på Lördags-morgon hörde man ju orsaken till detta. Inget ring så
spelar vi och inte heller melodikrysset.
Någon som visste detta förut? Men man får kanske inse vissa nyheters värde.

God kväll. L.
Antal svar på detta inlägg: 8
Skulle vilja skriva om din fråga till......Vart är dom på väg?

Jag känner mig inte alls delaktig i deras verksamhet och tar inget personligt ansvar för den. Gör du det?

Mn väg är klar, jag struntar i det som varit och planerar bara framtid.

Klart det pedhan , uttrycket jag använder är ju bara en kopia på TV-programmet, På spåret. Inte alls på något vis antydande om att någon här skulle vara inblandad, men nog håller du väl ändå med om att det ser en aning kufiskt ut när det kommer upp sådana rubriker ? Man kan säga; Fel man på fel plats. Hade gott. L.
Visst skulle man vilja ha detta ärende uppklarat men utsikterna är väl knappast att betrakta som ljusa efter så lång tid.
Visst är vi alla delaktiga i detta eftersom det är våra gemensamma skattepengar som
tas i anspråk.
Annons
Jo lagera rubriken är ironisk och kul
Hello, klart alsv att det borde vara uppklarat, men tror nog att myndigheterna har släppt det och låter de inblandade vila i frid. Det man ju mest reagerar mot här är ju den så kallade "utredarens namn och bakgrund" , jag gör ju det i alla fall. Sedan har man ju också både läst och hört att anhöriga helst vill ha saken avställd för evigt, vilket man ju också förstår . Saken kan ju ändå inte göras ogjord. Tjing.
läser man rubriken kan man ju tolka det dit man vill
Lagera Klockan 01.10 hörde jag nyheten om mordet på Palme (radio)

Alltså inte på morgonen, utan strax efter midnatt.

Orden som upprepades var 5 minut var;

Sveriges Statsminister Olof Palme har blivit skjuten..........

Vet det så väl då vi efter att ha varit ute och festat och fått med oss 2 "ragg"
och slängt igång radion för att få lite dansmusik, möttes av sorgemusik och dessa
de ständigt upprepade orden.

Glömmer det aldrig

Stämningen på efterfesten blev låg, men brudarna fick sitt


Hej Göcke, självklart så är det ju så att rubrikerna ska sätta fart på alla möjliga utfall. Bara i det här fallet kan man ju bara inte undra;Är det värt något?

Och masken , man måste ju ändå göra sitt, som sagt, nöjda brudar är glada brudar. Tjaba.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem