Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med WI-FI

Problem med WI-FI

Hej alla glada !!!Jag har en HP Pavilion - stationär dator - 550-121no(Energy star)
som är 1,5 år gammal. Den fungerade utan anmärkning tills garanti gått ut.
Problemet som kom, det är att WI-FI uppkoppling försvinner ofta och utan anledning. När man återstartar uppkoppling så fungerar den en stund och så försvinner den igen. Jag har försökt att uppdatera mina drivrutiner till Intel(R)Dual Band Wireless-AC7260 men det hjälper inte. Har försökt att köra med en extern anten TP Link som är kopplad genom en USB kontakt, utan resultat.
Kollade min router (också TP Link) men den fungerar utan anmärkning(har både lapp top, surfplattan och telefoner som internet uppkoppling fungerar utan anmärkning). Det som man måste tillägga är att nätverkskortet är integrerat med moderkortet. Har någon av Er tips vad skall jag göra så skulle jag vara tacksam.
Antal svar på detta inlägg: 5
https://support.hp.com/se-sv/drivers/selfservice/hp-pavilion-550-100-desktop-pc-
series/8499648/model/8903827

Kolla denna länk och se om du hittar drivrutiner.Se även om du har "gula" frågetecken el dyl i enhetshanteraren. Det finns närverkskort att köpa om det nu är det som är problemet
Om du har en androidtelefon så funns en utmärkt gratisapp att ladda ned för att kolla signalstyrka osv.
Den heter Wifi Analyzer

Tänk även efter om du har något elektroniskt som kan störa signalerna i närheten av datorn.

Själv råkade jag ut för att jag hade flyttat min stationära lite med foten varpå kabeln till högtalarna kom för nära antennen på det trådlösa wifikortet och då spökade det för mig på liknande vis.
PerAsk har en ren ren åtgärdskontroll

med en app (wifi-analyser) kan du även se hur din signalstyrka är och om det kolliderar med
andras wifi kanaler.. på just din statioära dator.

samma problem som du nämner kan även uppstå om den stationära står för nära wifi routern.

Annons
Tack för alla tips. Efter alla men och om visade det sig att jag har hemma någon elektrisk grej som stör WI-FI signaler(vet inte vad skulle det vara). Trots det så laddade jag nya drivrutiner till
nätverkskortet från HP sidan, och det bästa som jag har gjort då är det att jag kopplade dator till router med en kabel. Direkt efter kom jag upp till 97Mbit/s (av 100) både för ned och uppladdning och så fungerar uppkopplingen till internet oavbrutet. En gång till tack för alla tips och råd.
om jag läser ditt senaste krisbiz ,
så har du inte löst wifi problemet
bara anslutit dig till en fast anslutning via TP-kabel,
och den ska ge dig max hastighet så det är ju ok

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem