Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Spel, mobil och teknik

Synka telefonen med Outlook

Synka telefonen med Outlook

Någon som vet hur man kan få en Huawei P20 Pro att synka med Kalendern i Outlook 365, så att det som står i Kalendern synkas över till Telefonens kalender?
Antal svar på detta inlägg: 69
Sidor: «1 2 3 4 5 6 7 Nästa »

Nu är jag förbryllad om du använder en PC och även kan logga in på outlook.com och inte har ett outlook-konto. Vad har du då för konto.
Som sagt. Ett Outlook365 HOME
https://www.microsoft.com/sv-se/p/office-365-home/cfq7ttc0k5dm?activetab=p
ivot%3aoverviewtab
Och om man vill skicka ett mail till detta konto, vad skriver man då? Och vad står det för mailadress högst upp i sidan som visas i din kalender i Office365?
Annons
Jag använder Outlook 365 lokalt i datorn. Så jag har ingen adressrad högst upp. Det är väl det som är problemet att det är just lokalt Det finns en knapp i den kalendern som heter "Dela kalender" och när jag trycker på den, så reagerar knappen, men det händer inget. tanke är väl att det ska komma upp något ruta där jag ska fylla i vem jag vill dela med, eller kanske till vart. Om jag går in i webversionen, genom att skriva Outlook365, (eller Office.com går lika bra) i adressfältet i Edge, så får jag fram min mejlkorg och där ligger alla mejl som jag även har i min lokala version på datorn. Men klickar jag på kalendern där, så får jag en tom kalender. Inget av det som jag har ifyllt i Outlook i datorn, visas på webben. Jag tänkte att om man i första hand får dem att visas där, så kanske man kan odrna nästa steg också, att visa dem i telefonen.
I telefonen har jag laddat ned en Outlook app för android. Där ser jag också mina mejl, och när jag får ett nytt, så kommer det dit fortare än till Outlook i datorn. Trycker jag på kalender i telefonen, så får jag inte fram någon kalender utan en bild där det står att mina kalendrar är dolda. Jag kan tryck mig fram till något som heter Kalenderappar och där finns det fyra stycken. Evernote, Facebook Wunderlist och Meetup. Jag använder inget av dem. Hade bara min kalender synts där bland dem, hade det säkert funkat Men, problemet är nog att jag får inte ut kalendern från min dator. Det är i datorn som jag för in nya möten och sånt, men det måst ju komma ut på nätet på något sätt för att jag ska kunna se det på andra ställen. Men hur....??
Iggesörping , vad har du för inloggning på outlook.com
surra inte till det är du snäll

problemet är att vi själva inte kan se om du är inloggad med ett hotmailkonto
live konto eller dylikt (mikrosofts mail) , som du måste ha bevisligen för att komma in på mikrosofts molnet. kunna ladda hem appar osv.

och att du sen inte har använt det som mailkonto.
du borde alltså ha det både på outlook.com och på autlook 365 (klienten)(appen)

har du ett annat mailkonto i outlook365 så tala om vilken domän den ligger på
@xxxxx.xxx

vi kan inte gissa

själv har jag 8st mailkonton nu och 8lika många kalendrar , 4st av dem är delade från andra mailkontons kalendrar
det borde alltså fungera om du gör rätt.

och allt ligger på flera operativsystem och fungerar även mobila miljöerna
windowsphone10, Iphone och android , som alla kör office365 Appen
Jag har försökt att logga ur mitt oulook.com konto, för att se hur jag loggar in, men hittar ingenstans att logga ur. När jag skriver Outlook.com, vilket jag sällan har gjort tidigare, så kommer jag in direkt, så jag ÄR redan inloggad. Möjligen via mitt Microsoft konto. Likaså, Outlook365 på datorn. Där är jag också inloggad och behöver inte ange lösenord eller så. Också antagligen inloggad via Microsoftkonto för länge sedan. Min domän är @telebo.se Mejlkontot ligger hos Loopia, så har jag behövt läsa webmail tidigare, så har jag gjort det via dem.
Jag kom på nu att jag har ett förnamn.efternamn@gmail.se konto någonstans, som jag aldrig använt. Det gick att dela från Outlook.com nu.... men var jag kan läsa mejl på det, vet jag inte eftersom jag aldrig använt det
nu liknar det något
i mikrosoft appstore så har du tre prickar till vänster om det en rund ring som visar din inloggningsprofil (mailadress)

med stor sanorlikhet är det den du loggar in med

i din @telbo.se borde du på den webmailen ha en kalender också
den borde i såfall synas på din outlook365 eller outlook.com
i min @Telebo.se som ligger på Loopia, så loggade jag in på webmail Loopia.se men där finns ingen kalender.
Det som jag skriver in i min kalender gör jag på min dator och där ligger det om jag inte på något sätt får ut det på Internet
att vara envis är i bland ett hinder

syns kalendern i datorns kalendermapp(app)
och vad var nu adressen du loggar in med på Microsofts APP store?

jag skulle föreslå att använda en hotmailadress och en g-mailadress som har exchangeservrar för detta
allt underlättas av det även i framtiden , de hindrar inte din mailadress idag
Jag har inte varit i Microsoft appstore, vad jag vet. I datorn har jag Office365 installerad och använder Outlook i den. Där finns den kalender som jag skriver i.
Sedan hänger jag inte med riktigt...

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem