Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Vad säger man...?

Vad säger man...?

Detta måste ju bli en klassiker:

"Jag slog inte för att skada"

Polisman åtalad - hustrun blåslagen

I det första förhöret erkände han att han slagit sin fru flera gånger både med öppna och knutna händer. Men i nästa förhör har han ändrat sig.
-Jag har inte medvetet slagit henne. Jag har inte slagit för att skada henne.
När han fick se bilderna på sin sönderslagna fru utbrast han:
-Å herredjävlar!
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Ja
Underbar retorik. Men det funkar nog, han behåller jobbet och får några månader villkorligt. Herregud det var ju inte meningen....
Artur Den kan du ge en förklaring på varför dessa karlar som slår stannar i ett förhållande. Om jag går till mig själv och skulle exmpelvis upptäcka att min fru var otrogen så inte skulle jag slå henne för det. Nej, jag skulle packa mina tillhörigheter och lämna allt bakom mig.
Om man läser utredningar som gjorts så framgår klart och tydligt att alkohol och svartsjuka dominerar våldsbilden. Vad som än är den utlösande faktorn så förstår jag mig ändå inte på män som slår kvinnor och jag tänker heller inte ödsla kraft på att förstå. Det får snackologer av skilda slag göra.
Annons
Vad trött man blir Putte
bah, generalisera mera .. I ett par av mina mer passionerade förhållanden hände det flera gånger att vi gav varandra örfilar, shit happens .. iofs var det alltid tjejerna som började .. men inte kallar jag mig misshandlad för det ..

Det är ett jävla gnäll på alla i hela Sverige om allting .. ta ansvar för era egna liv och gör vad ni vill av dem .. vill ni känna er som offer så varsågod, men sitt inte och gnäll sen!
Los Lovos så du brukar slå kvinnor bara passionen nått högre höjder? Jaha ja det var verkligen lågt av dig! faktiskt trodde jag du var bättre, men där ser man.
Putte Gunn: intressant perspektiv. Varför stannar man kvar i ett förhållande när man är den som slår?

Jag håller med dig, man borde packa och dra om det kommer till det, för det är ju inte alldeles säkert att man blir körd på porten. Oftast stannar väl den som blir slagen kvar, oförmögen att bryta.

Zaphod? Hmm. Så vi möts igen...
Putte:

Läs inlägget igen och förstå.
Om min tjej gav mig en örfil så gav jag henne en. Ibland brottades vi. Jag ser inte problemet, två jämlika människor som har en hetsig argumentation som ibland urartade till handgemäng. Inget någon av oss var stolta över, men inget som någon av oss tyckte var vidare konstigt heller. Så länge man inte ser sig som offer så är man inget offer. Att du har svårt att förstå beror sannolikt på att du är en reaktionär tönt som inte har greppat jämlikhetskonceptet öht.
Härligt Los Lovos fortsätt slå! Hoppas att du är en lungsiktig klen liten skit som inte har något tryck i slagen. Hoppas dina utdelade slag är lika tama som dina argument för då förstår jag att flickan inte är underlägsen.
Solong Los Hehheheman Lovos
Detta var alltså jag Putte som gjorde det senaste inlägget Härligt Los Lovos fortsätt slå osv. Alltså inte Kalle Pang. Förlåt så mycket!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem