Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: InternetStart

Sidan går ned

Sidan går ned

Internetstart går ner kortare stunder allt oftare tycker jag? Ikväll låg den nere från 23:33 och cirka en halvtimme. Finns det någon förklaring på detta?
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Ofta är det nyhetsfeederna som hänger upp sig alltså inte själva internetstart
Okey. Hur som helst så gick den ned en stund efter att jag hade skrivit och låg nere ända tills jag stängde av datorn och gick och la mig vid ungefär 03:00.
Inatt låg sidan nere från cirka 01:00 och låg fortfarande nere vid strax efter 05:00 då jag stängde av datorn. Som väl är har jag sparat sidan på mitt skrivbord, så jag kan ändå komma åt alla mina länkar som jag använder hela tiden. Jag prövade att se vilka länkar som fungerade och vad jag kunde se så fungerade in DN. Jag gick in på en sida där man kan kolla om en webbplats ligger nere för alla eller bara för en själv. IS låg nere för alla, men DN skulle fungera och vara uppe enligt dem. Jag vet inte vad det är som händer, men det händer alltför ofta nu tycker jag.
Annons
Kl5.00 i morse så startade vi om server
När ni startade om i morse, kunde ni då se hur länge den legat nere?
Den hade nog legat nere ett tag då i natt. Jag håller på att analysera och försöka hitta en lösning så att inte sidan ska gå ner om nån nyhet inte kan läsas in.
Hej Daniel. Som jag skrev så gick sidan ner runt 01:00 inatt och hade ännu inte kommit upp strax efter 05:00 då jag stängde ned datorn.

Vår sida är fortfarande den bästa när den fungerar.
Vår sida är trots allt gratis, så varför klaga, Daniel betalar nog en slant för att tillfredsställa oss, tack Daniel för att du håller sidan i gång.
Det är min övertygelse att Daniel uppskattar att vi engagerar oss i hur sidan fungerar. Själv har jag använt den i mer än 20 år och har hört av mig till Daniel redan från när han skapade sidan.Han har alltid bemött mig väl när jag kommit med synpunkter. Hur det ligger till med inkomster med mera, vet jag inte, men jag tror knappast att han skulle fortsatt driva sidan om han var tvungen att skjuta till eget kapital hela tiden.
Även jag uppskattar när ni rapporterar fel/problem. Den tid jag har nu är inte som tidigare 20år men vi har ju blivit äldre. Och somliga har blivit pensionärer. Och nu borde jag ha mer tid i världen. Men så är inte fallet.
Önskar er en fortsatt bra sommar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem