Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: InternetStart

Sidan går ned

Sidan går ned

Internetstart går ner kortare stunder allt oftare tycker jag? Ikväll låg den nere från 23:33 och cirka en halvtimme. Finns det någon förklaring på detta?
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Vet Göcke eller Daniel om sidan legat nere sedan jag skrev sist? Jag analyserade ju problemet som att var DN som orsakade det och jag prövade därför med att lägga SvT som första val bland flikarna som man själv kan välja. Sedan dess har sidan fungerat för mig.
Tror inte att det är DN som orsakade att sidan var nere vid flera tillfällen och längre stunder.

Den har varit nere även för mig vid samma tillfällen som hos dig och jag har inte alls DN som mina val utan
1. SVT
2. Expressen
3. Aftonbladet
4. SvD

Nertid beror på något annat. Vad vet jag inte.
Det är ju inte tidningarnas sidor som ligger nere, det kan ni glömma, utan de nyhetsfeeds som läses in. Ta aftonbladet som hade en nyhet på första raden i nästan en månad. Utan att det uppdaterades..
Annons
Exakt, det är inläsningen av nyheternas RSS feeds som kunnat hänga sig från deras sida av olika anledningar. Nyheterna uppdateras kontinuerligt i bakgrunden och har någon rss källa krånglat har det påverkat hela sidan oavsett vilka nyhetsval man har själv. Jag har senaste två dagarna klurat med en manuell lösning och som ni märkt har sidan flutit på bra sedan dess. Jag har gjort lite olika tester men det verkar som den kommer att lösa problemet. Ifall det uppstår något problem med en rss källa skippas uppdateringen av de nyheterna. Nu återstår det bara för mig att göra klart en automatiserad variant.
Tack Daniel! Du är en klippa och jag är mycket tacksam för att du skapade den här sidan för mer än 20 år sedan. Om jag inte har fel för mig var jag bland de första som började använda den och jag har rekommenderat den till otaliga vänner sedan dess.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem