Lördag 23 november 2024 vecka 47
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredbandsleverantör

Bredbandsleverantör

En liten fråga. Går det att kolla i Win10 vad har jag för bredbandsleverantör. Det enda som jag hittar och ser då är det min router TP-Link_5GHz. Med den 2 augusti var min bunden Telias avtal uppsagt, och fr.o.m. den 3 augusti skulle Bahnhof koppla in mig. Internet fungerar men jag ser inte vem levererar den.
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Går nog inte att se vilken leverantör du har i Win10.

Men om du tittat i menyraden här till vänster och trycker på "Dator & internet" sen där väljer "Bredbandskollen" eller "Speedtest" så står det från vilken leverantör och ip testet görs från och till vilken server mätningen sker till. Utför du även testet så ser du vilken hastighet du har upp och ner laddning.
Tack för hjälpen. Det står fortfarande Telia trots att abonnemanget gick ut den 2 augusti. Och den nya leverantören kan inte koppla in mig. Men Telia det är en stor besvikelse, har varit kund hos de i 41 år, så det var dags att säga adjö.
Har du inte sagt upp abonnemanget så förlängs den automatiskt, tror jag.

Ring Telia 90 200 och kolla upp det.
Annons
Det är som dedapera säger. Risken är att du får telia förnyat. Är det fiber du har ?
Under internetstarts datortipps finns ditt ipnummer inn i routern klickar du på den så får du iplocalisering och vilket bolag som du fått ipnummret av
Hoppas detta ger dig rätt svar.
Jag har sagt upp abonnemanget och det har jag skriftligt bekräftelse från Telia. Idag tittade jag på Mina Sidor hos Telia och det står att jag inte har något pågående ärende och uppsägningen är klart.
Jag kontaktade idag både Telia (de har bekräftat att jag är bortkopplat från deras bredbandsnät) och Bahnhof(de har bekräftat att min uppkoppling hos de är aktiverat), men trots det om jag går på bredbandskollen och kollar hastigheten så kommer det att leverantören är Telia. Det är kanske något konstig med Bredbandskollen ????
I "Dator & internet" högst upp har du -> Ditt IP nummer är: (dit IP-nummer)
Truck på IP nummer och du får upp tre rutor där du kan se
ORGANIZATION: xxx xxx
och
ISP: xxx xxx

Vad står det efter det (där jag skrev xxx xxx)

Allt annat som STATE: och CITY: är oväsentligt, det visar bara varifrån numret kommer osv.
Löste det sig för dig krisbz ?
Det som dedapera frågar, så står det så här
Organization: Telia network Services
ISP: Telia Network Services
Som sagt bredbandet fungerar, jag fick bekräftelse både från Telia och Bahnhof så det är kanske att avvakta varifrån kommer faktura. Undrar om inte är det så att Bahnhof levererar bredband genom Telias nät och därför står det att Telia är leverantör.

Sida:

Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

Logga in eller klicka här för att bli medlem