En liten fråga. Går det att kolla i Win10 vad har jag för bredbandsleverantör. Det enda som jag hittar och ser då är det min router TP-Link_5GHz. Med den 2 augusti var min bunden Telias avtal uppsagt, och fr.o.m. den 3 augusti skulle Bahnhof koppla in mig. Internet fungerar men jag ser inte vem levererar den.
Antal svar på detta inlägg: 15
starta om routern så får du se att du får en ny IP och vart den kommer i från DedaPera förtydligade det jag skrev innan att internetstart ger dig den tjänsten med iplocalisering genom att visa vilket ipnr du har in i routern
din dator jobbar med locala ipadresser från din router
däremot kan du se vilken ipadress som du fått inn i din router det är det samma som visas internetstart
din dator jobbar med locala ipadresser från din router
däremot kan du se vilken ipadress som du fått inn i din router det är det samma som visas internetstart
Jag har startat om routern, men det är samma IP adress och samma bredbands(fiber) leverantör Telia
Är det telia som levererar fibern?
Annons
Hittade detta:
https://bahnhof.se/kundservice-old/teliaoppenfiber/
"Bahnhof erbjuder bredbandstjänster via Telia Öppen Fiber till både privat- och företagskunder.
Med bredband från Bahnhof i Telia Öppen Fiber har du både snabb och säker internetuppkoppling – där du med lätthet kan strömma film, spela online och styra ditt uppkopplade hem."
Då har du krizb "Telia Öppen Fiber" till din bostad därför ser man Telia som leverantör och inte Bahnhof
https://bahnhof.se/kundservice-old/teliaoppenfiber/
"Bahnhof erbjuder bredbandstjänster via Telia Öppen Fiber till både privat- och företagskunder.
Med bredband från Bahnhof i Telia Öppen Fiber har du både snabb och säker internetuppkoppling – där du med lätthet kan strömma film, spela online och styra ditt uppkopplade hem."
Då har du krizb "Telia Öppen Fiber" till din bostad därför ser man Telia som leverantör och inte Bahnhof
I slut ändan vet jag vad som gäller. Tack snälla för all tid som Ni har lagt på att svara på min frågan. Tusen tack.
Skriv ett svar
Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.
Logga in eller klicka här för att bli medlem