Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

PROBLEM med att formatera XP

PROBLEM med att formatera XP

Hållå där ute!
Jag ska formatera Min HDD, Jag har OP XP Och kan inte formatera, Kan inte änra i BIOS, har provat Delpart.exe.

Snälla hjälp mig måste ha igång datorn imorron!!!
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

På vilket sett försöker du omformatera? Kan du ej göra det via XP:s orgonalskiva? Att rota i BIOS är inget som man skall behöva göra.
Vet inte vad du gör i bios men där ska du itne in om det inte är Boot ordningen du ska ändra på.

Så är den inställd på boot från cd så stopa i skivan starta installationsprogrammet och formatera.
Har provar att köra ifrån flera skivor men det går inte, vet helt enkelt inte hur jag ska göra?!
Annons
Inte jag heller eftersom du inte säger vad det är som inte funkar. Om du startar datorn med skivan i och installationsprogrammet startar så står det över hela skärmen vill du ta bort partition och efter du är färdig med partitionsbiten så står det vill du formatera.

Men startar du windows och sitter i windows och försöker formatera hårddisken är det inte så konstigt att det inte går eftersom du använder den partitionen som du vill formatera.
Hej på er, gôtt fôlk.

Kan någon vänlig person förklara vad "desmodromisk" betyder.

Hittar dei ej i mina böcker.

Tack!
Göran om frågan hade legat på rätt ställe så kanske jag hade haft ett svar.
Här har du svaret Göran: Desmodromisk betyder att ventilerna på en motorn inte stängs med hjälp av fjädrar utan på mekanisk väg med en extra kamaxel.
Alltså NOFLO: Som Rob säger. Stoppa i cd-skivan och starta om datorn med cd-skivan kvar i cd-spelaren, så ska datorn börja läsa från cd-skivan när den sedan startar om. Följ sedan instruktionerna på skärmen så ska det funka.
Detta fungerar inte, jag har provat med flera olika skivor och det funkar inte:
Kan det ha med att det ligger två OS på den?
Vad ligger det två OS på?
Har du en orginal XP skiva så är den startbar. troligen även om det är en piratkopia. Så startar den itne från skivan när du startar datorn finns två alternativ antingen.

1. Skivan är inte bootbar. Bränn en ny.
2. Du har fel bootordning i BIOS gå in och rätta till. Var kan jag inte hjälpa dig med efter som jag inte vet vad du har för bios kolla manualen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem