Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

PROBLEM med att formatera XP

PROBLEM med att formatera XP

Hållå där ute!
Jag ska formatera Min HDD, Jag har OP XP Och kan inte formatera, Kan inte änra i BIOS, har provat Delpart.exe.

Snälla hjälp mig måste ha igång datorn imorron!!!
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Hej NOFLO, försök att starta med både XP skivan och en XP startdiskett i så. Efter de stoppar du i en dos diskett och skriver format C: eller vad du nu vill formatera för disk. När du formaterat är det bara att göra om allt och starta med CD rom stöd och installera.
Hej NOFLO, försök att starta med både XP skivan och en XP startdiskett i. Efter de kör du i en dos diskett och skriver format C: eller vad du nu vill formatera för disk. När du formaterat klart är det bara installera Win XP igen.
Micke,

Jag är inte så insatt i datorer när dom krabbar men jag har hört att om man skriver "formatC:" så får man inte bort "små program" alltså det ligger kvar en massa skräp.
Men om man istället skriver; " deltree C:" så försvinner allt, stämmer detta?!?

Annons
Gabbe båda plockar bort saker men format c: är det du ska köra om du ska installera om.
Så du har nog hört fel.
om du sätter e byggeln Select och master
då är du 100% säker styra hårddisken.
lägg xp skivan som är fullversion
starta om burken tas du bort
om du startar från skivan men ej får tillgång till att formatera så "tror" jag att du har en piratkopia som är felbränd....lägger du till något på en pirat skiva (XP) så funkar den inte som den ska, dvs. du får ej möjlighet att formatera eller ta bort partioner.


/ sven
Sven:

Ehh ? Jag har lagt till massor och tagit bort massor från den skiva med Win XP Pro SP2 som jag använder. Bl.a. har jag tagit bort alla onödiga MS program som ingen använder, och lagt till små rara program som WinAmp och ACDSee och FlashFXP och Miranda .. osv osv .. som alltså autoinstalleras på datorn som jag kör skivan på, det fungerar utmärkt.

NoFlo: att formatera disken hjälper inte om du inte kan få datorn att läsa XP skivan, eftersom jag trots dina förklaringar inte kan veta vad som är felet är det svårt att komma med synpunkter. Troligast är, som någon annan här redan konstaterat, att din BIOS inte är inställd på att låta datorn boota från CD-läsaren. Kolla det och återkom till forumet med svaret.
Ok.. då har jag bara haft otur eller tagit för givet att det var så med bränd xp skiva...så det är bara att bortse från mitt inlägg.

/sven

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem