Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nu blir det svettigt för Foppa

Nu blir det svettigt för Foppa

Peter Forsberg tjänade förra säsongen drygt 83 miljoner kronor. Nu får han en lönesänkning till 58 miljoner kronor. Hur ska karlen nu klara sig? Och allt blir bara dyrare och dyrare!
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

lol ...
58 miljoner är ett skämt, ett hån!
Men det stannar inte där, artister och skådisar har länge tillhört den perverst vidrigt överbetalda grenen jämte sportfånar.
Alla som betalar för att se på sport, lyssna på musik, och se på film är en del av problemet. Vi andra är en del av lösningen. Det finns ingen annan väg än konsumentmaktens väg. Tvinga idioterna att reformera sina branscher.
i idrottarnas värld typ Foppas , så måste du ta med den skade risk
som du utsätter dig för som spelare och showman, är ni berädda att gå i penssion före 40 med nytt talgarnityr och flera hjärnskador benbrott, avslitna muskler och senor osv. för en spottstyver.
och kanske resten av er liv sitta i rullstol. eller leva i en ständigt
smärtorus. utslitna leder. förlorad syn mm

Det är klart att de skall ha en bra ersättning för det de gör och
riskerar att utsätta sig för.
Det speglar ju också kostnaden i värden där sjukhusvården är privat.

Marknade i sporten styr nog sina egna löner, det visar ju NHL krisen att den får göra när inkomster/utgifter inte går ihop.

Annars så det är ju bara att bojkotta systemen som ni tycker är för dyra så hamnar de ju i penningnöd och måste revidera systemet.

Annons
Göcke:
Det är klart att de ska betalt för de risker de tar, men ärligt talat, Göcke... 58 miljoner/säsong. Eller som Beckham 1,3 miljoner PUND i veckan. Vilken människa är värd dessa pengar? Dessa lyxmiljonärer kan ju vara pensionärer i 200 år!!
Risker som idrottsman...jovisst, men det är det ju inom alla yrken, plåtslagare, polis, tunga lyft, etc.

Varför skall just idrottsmän tjäna idiotpengar så inga vanliga har råd att betala inträde för att se dem.

Kolla bara vad säsongsbiljetterna kostar!!

Vi konsumenter slutar köpa Nike-skor för överpris m.m. så blir det stopp på enorma reklamavtal....för det är faktiskt Vi konsumenter som betalar Foppas lön.
Tror att även ni kan spendera dessa pengar så att de försvinner innan ni blir penssionärer om ni hade dem.

Bojkotta är ordet om ni tycker det är för mycket.

Något annat recept kan jag inte ge er.
Göcke:
Det låter som om du vill göra det enkelt för dig!
Då kan man säga så om allting:

Idrottsmännen tjänar för mycket: Jamen, betala inte inträde då!
Det är bara elände på TV-n: Jamen, titta inte då!
Det verkar krångligt med datorer: Jamen, köp ingen då!
Politikerna bara skor sig själva: Jamen, rösta inte då!

Göcke har konstiga åsikter: Jamen, diskutera inte med honom då!


Bojkotta är enkelt
Har du ett bättre alternativ Zacko
Läs LosLovos inlägg också

Jag kan också tycka att det är astronomiska summor som de erhåller , men enda sättet att få bukt med det är ju att inte konsumera.

Men du får gjärna komma med ett bättre förslag på hur det skall gå till.

För det går ju inte att följa modellen av piratkopiering på nätet när det gäller NHL matcher. som man gör mot musikbranchen.

Det stora dilemat är ju att de största pengarna kommer från reklamintäckter och där rår nog inte vi konsumenter på det
om vi inte skall bojkotta även deras varor.

de andra finnansiärerna är ju multimiljardärerna som pumpar in
pengar i sytemet. med en viss provission.
hur tacklas dessa rika knösusar i ett sådant här perspektiv.
bojkotta även deras produkter.
Göcke:
Jo, jag har läst Los Lovos, och håller med honom. Jag köper inte musik eller filmer, men hur jag kan påverka/bojkotta Foppas, Beckhams eller någon annan överbetald idrottsman kan inte jag förstå? Varken Foppa, Sudden, Figo eller Beckham spelar i Sverige och några märkessaker, som de gör reklam för, köper jag inte. Hur kan jag då bojkotta, som du menar? Hade problemet legat i Allsvenskan hade jag kunnat påverka det genom att inte gå på matcherna. Man får väl hoppas att det kommer en NHL-krasch även inom de andra överbetalda sporterna.
Zacko , då gör du ju vad du kan, det är ju bara att få med sig de andra då. Fast utan slit kommer det inte att gå.
Men några måste ju börja.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem