Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nu blir det svettigt för Foppa

Nu blir det svettigt för Foppa

Peter Forsberg tjänade förra säsongen drygt 83 miljoner kronor. Nu får han en lönesänkning till 58 miljoner kronor. Hur ska karlen nu klara sig? Och allt blir bara dyrare och dyrare!
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: «1 2

säger bara LOL svenska avensjukan...... med all den media å åsikt skilldringen dom får stå ut med så e det för lite betalt.

skulle inte vilja byta en secund med dessa kändisar, men det e roligt att hör folk titta på en match när dom vinner då låter det så här (jiiiiiiiipppiiiii vi van) hahahah å när dom förlorar javla soper DOM förlora HAHAHAHa) å vi sitter å bara tittar å tycker så mycket....

jepps så e det.....

... en som älskar sport å film......
Fidde:
Här har du en sportälskare också, och är långt ifrån avundsjuk på dessa idrottsmän. Det tråkiga är att idrottshjärtat har försvunnet, och istället bytts ut till dollartecken i ögonen. Jag är helt övertygad om att dessa spelare hade varit minst lika bra om de inte hade haft dessa astronomiska summor i lön. Det är klart att de ska ha bra betalt för vad de presterar… men det får väl finnas gränser. 13 miljoner i veckan tycker jag är en astronomisk siffra för att spela fotboll!
Zacko:
Visst kan hålla med att det e mycket pengar! men vem ska ha dom pengarna då det figurerar ju en massa pengar i dessa sporter.....?

Ta ett Exempel: Andreas Anderson som spelat i AiK e skadad för alltid kan inte spela mera ( fick iofs tränar jobb) vad skulle han göra han har investerat hela sitt liv i att spela fotboll ????? nu tjänar han "bara" 100.000:-/månad
Annons
Jo, Fidde!
Jag förstår ditt resonemang, men när det gäller skador har de ju skadeförsäkringar. Det är ju inte så att spelarna betalar sitt skadeuppehåll själva. Hade de gjort det, skulle jag inte ”gnälla”.
Ta Ljungberg när han gick skadad. Inte en krona förlorade han av sin inkomst. Däremot fick han inte vinstbonusen efter vunnen match, eftersom han inte spelade. Ishockeyspelarna kör också efter samma system, så det är ju ingen ekonomisk kris när spelarna skadar sig under kontraktstiden. Däremot i golfen, friidrotten och tennisen är det värre. Där lever de på vinstpengar och reklamintäkter, och en skada blir mer ekonomiskt kännbar i sådana sporter. Men de tjänar inte 8-13 miljoner/vecka.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem