Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook express problem.

Outlook express problem.

Hallå IGEN därute.
Jag kan inte få igång Outlook express på min kompis burk, han kör XP 2005 Pro med Outlook express 6.

När vi startar så får vi bara upp: Det gick inte att ändraden aktuella identiteten eftersom ett av programmen inte kunde växla identitet. Stäng alla öppna dialogrutor i andra program och försök igen.

Efter vad jag har förstått så är det ett fel i registret men jag vet inte hur jag ska fixa detta.
Den är precis formaterad och nyistallerad så det är inte något "bakterie" som behöver pencilin.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Rob!

Har jag påstått att det är samma sak.Men jag tror det är samma
ägare.Om jag inte missminner mig,så köpte Bill Gates,det av en
indier.
Putte Gunn!

Du frågar om risken med Outlook-kontra Hotmail.Outlook är
ett program,som ingår i Windows,därför lättare att komma in i.

Medans Hotmail,är så kallat Webbmail.med server.Där får man
vara duktig,för att komma in.
Leif eftersom du är i farten ifall jag klickar på ett mail då öppnas det och jag kan läsa vad som står. Om detta mail nu skulle vara virussmittat får jag då in viruset i min dator så fort att jag kan läsa brevet eller måste jag dubbelklicka på det?
Jag har nämligen fått följande förklaring, om man bara klickar en gång på brevet händer inget med dator endast att brevet går att läsa. Det är först när man dubbelklickar man får in virus och annat man inte vill ha in i burken.
Annons
Stämmer det?
PS detta gäller Outlook Express
Jag har inte Outlook.Men anar du något,så var inte nyfiken.
Tryck på Ta bort,direkt.Hotmail som jag har,har en särskild
mapp,som heter skräppost.Dit åker mina på stubinen.
Det vanliga är väl Kathlynn Addams,vill prata med dig.Där har
har du en trojan på stubben.Porr är efterhängset.
Okey!
Man säger ju att det finns en risk att ett virus eller trojan slinker in när man har Outlook i förhandgranskningsläge. Om man inte har det så måste man dubbelklicka på det för att det ska utgöra någon risk.
Själv har jag dock aldrig råkat ut för något virus och trojan som mitt Panda Antivirus inte har plockat bort, trots att jag har förhandsgranskningsläge inställt på Outlook Express.
Putte Gunn idag finns det endel virus som det räker med att du har på förhandsgranskaren för att få in i datorn. Det gäller väl då första hand outlook express med dess alla säkerhetshål, Outlook är mycket säkrare. Men så klart så ska man alltid ha ett antivirusprogram som rensar om det skulle dyka upp något.
Putte Gunn såg att du fråga varför thunderburd är säkreare.. jo det är för att det inte finns lika mycket hål som i outlook express och för att folk heltenkelt inte gör lika många exploits till det.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem