Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Outlook express problem.

Outlook express problem.

Hallå IGEN därute.
Jag kan inte få igång Outlook express på min kompis burk, han kör XP 2005 Pro med Outlook express 6.

När vi startar så får vi bara upp: Det gick inte att ändraden aktuella identiteten eftersom ett av programmen inte kunde växla identitet. Stäng alla öppna dialogrutor i andra program och försök igen.

Efter vad jag har förstått så är det ett fel i registret men jag vet inte hur jag ska fixa detta.
Den är precis formaterad och nyistallerad så det är inte något "bakterie" som behöver pencilin.
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3

Nu var det så här i mitt fall! Norton upptäckte viruset, men var oförmögen att ta bort det så nu ligger det i karantän, men jag skulle vilja ha bort det därifrån också.
Så glömde jag svara på Leif åxå.. Missförstod dig där om ditt första inlägg om hotmail, det bara kom out of the blue så att säga. :)

Och det där med att hotmail är svårare att komma in i kan jag inte hålla med om eftersom det har varit den webmail som har varit enklast att cracka och hacka till och med för scriptkiddies. Men MS har väl fixat till de värsta hålen i hotmail, för det var löjligt dålig säkerhet på den tiden då jag sluta använda det.

Så nej Outlook express är inte lättare att komma in i eftersom du måste skapa programvara som ger dig tillgång till uppgifterna för inloggning på användarens mailkonto för att komma över mailen men du kommer fortfarande aldrig åt programmet. Så då är det betydligt lättare att lura någon på dess uppgifter för att komma in i hotmail. Folk är allmänt godtrogna och går på det mesta med lite socialengineering
Putte Gunn då får du gå till nortons karantän och ta bort det manuellt. Antingen katalogen på c:\ disken där det ligger eller om det finns funktion för det i programmet.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem