Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hur tror ni det kommer att gå i valet?

Hur tror ni det kommer att gå i valet?

S har haft en enorm medvind på senare tid, tror ni det kommer hålla i sig?

Själv så hoppas jag på det :)
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Paverka framtiden om tusen ar? Sjalvklart kan de val vi gor idag paverka vad som sker flera hundra ar in i framtiden. Vad dina framlagda argument daremot har for vidare relevans kan jag inte se i ramen av den diskussion som hitintills forts. Ratt ar att naturtillgangar vi idag brukar overlag ar begransade, salunda kommer fortsatt nyttjande av sadana tillgangar nagon gang ta slut givet att brukandet av tillgangen inte minskar. Ur ett historiskt perspektiv har alltid innovation blomstrat under a) perioder av oppenhet och kulturellt utbyte, dvs sa liberala former som mojligt, och b) i krig. Min tro ar salunda, for att blanda in vad som skall handa med det tusenariga riket Sverige i en politisk diskussion som ror var omedelbara framtid, att knapphet i resurser kommer leda till innovationer som gor dessa resurser obsoleta.

Du har ratt i att min varld ar en skyddad bubbla. Jag har medel att klara mig utmarkt trots Sveriges forfall. Mina argument ar salunda riktade for att den arbetande massan, som du Agge verkar inga i, skall kunna ha en trygg framtid ocksa. Sjalvklart skall du rosta i host efter vad du anser bast, men for landets framtids skull vore det att foredra om folk rostade efter vad som fakta, erfarenhet och logik visar ge det hogsta valstandet, inte pa losryckta ideologiska grunder som hitintills enbart resulterat i armod och fortryck.
Leffe i Bergshamra skriver
"De rika blir rikare, de fattiga fattigare. Se bara pa USA dar de utfattiga (kanske 40 % av befolkningen) ar komplett egendomslosa."

Du kanske inte vet att om Sverige hade varit den 51:a Amerikanska staten så hade vi varit den fattigaste. Hade vi varit en slags folkgrupp som t ex dom svarta eller hispanics hade vi oxå varit den fattigaste folkgruppen. Den senaste tiden i USA har dom fattigaste grupperna fått det allt bättre medan vi i Sverige bara har stannat av (eller rent av gått bakåt?).

Mer frihet har efter vad ajg sett i historien bara lett till att det blivit bättre. Regleringar, diktatur eller andra hemskheter leder åt motsatt håll.

Här finns rapporten jag fått min info från:
http://216.239.39.100/search?q=cache:EdAPd9yqOnUC:www.bahnhof.se/hax
/51a_delstaten.pdf&hl=en&start=5&ie=UTF-8

Det är en cachad pdf i google som gjorts om till HTML. Hittade just nu inget bättre men det finns nog ute på nätet annars så står det om det i senaste Nyliberalen och Allvarligt Talat har jag för mig.
Kan någon människa förklara detta med socialdemokratins så kallad jämlikhet ...
Alla ska ha det lika dåligt ..
Då kan jag inte för mitt liv förstå varför Göran Persson inte använder statliga sjukhus utan i stället vänder sig till privata sjukhus som Sophia Hemmet???????????????????????????
Hur kan han som är så emot privatisering använda sig av detta ???
Och det kostar massor det har ju vi vanliga inte råd med ..
Jag trodde han var på vår sida ..

Systemet är ruttet
Vi är fattiga i detta land
Alla tror att allt är såååå bra här
Wake up !!
Vi behöver en förändring i vårat land


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem