Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

CDn är död Skivbolagen likaså

CDn är död Skivbolagen likaså

Min bestämda uppfattning är att skivor idag är en fäskvara med ett bäst före datum. I takt med att utbudet blivit större och konkurransen hårdnat måste skivbolagen profilera sig på helt andra sätt, vilket de inte insett. En skiva ger inte konsumenten det värde den en gång i tiden gjorde.
I konkurrans med andra media måste skivbolagen skapa ett mervärde för konsumenten.
Bolagen måste förstå att e...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Att en artist får betalt när dom gör en skiva eller turnerar är ju inget konstigt, men varför ska dom ha betalt för jobbet flera gånger? Varje gång en låt spelas i radio får artisten betalt när det istället borde vara artisten som betalar för reklamen..
Tänk om arbetarna på Gustafsberg skulle få extra lön varje gång någon sätter sig på stolarna dom gjort,det vore väl inte för mycket begärt... Eller..?
För att det är patetiskt! Inte allra minst patenter. Uppenbarligen tycker du det är okej att någon kan äga ren kunskap. Jag tycker inte det.

YTTRANDEFRIHET har vi inte i dag, inte ett fritt samhälle heller.

RED:
priest jag ber dig att sänka tonläget för en sista gång..
ett vänligt uppträdande är vad vi förväntar oss av alla
mvh // göcke
Alexandra Pascalidou har nyligen varit i hetluften anklagad för att ha plagierat en krönika ur LA Times. Personligen tycker jag inte att det känns helt fräscht när någon letar upp någonting som redan gjorts för att sedan planka det rakt av. Detta verkar tyda på brist på just kunskap eller begåvning, eller kanske båda delarna (detta apropå att äga kunskap).

Läs mer här:
http://www.resume.se/artikel-art_id=12296.html
Annons
När det gäller att tjäna pengar på musik och att folk laddar ner utan betala för sig tror jag utvecklingen kommer att bli att följande:

1. folk kommer att fortsätta ladda ner och skivbolag kommer att försöka stoppa detta men inte lyckas speciellt bra, däremot kommer många att börja ladda ner lagligt så att säga genom att betala X kr för de låtar de vill ha, de lagliga sajterna som ser till att ha bäst bredd och/eller mest låtar kommer då att bli populärast och på så sätt tjäna mest pengar osv...

2. genom att folk laddar ner så mycket kommer många artister att börja sina karriärer på nätet och på så vis få en publik som kommer att när de släpper sin första cd sälja fantastiskt bra. Ett levande exempel på detta hörde jag nämligen om 50cent som innan han släppte sin första cd var stor på nätet i USA, så när cd´n släpptes blev cd´n den mest sålda på kortast tid och sålde 700 000 cd´s första veckan vilket var något ingen gjort tidigare. Detta på grund av att han var mycket känd på nätet innan.
.
Plaztic du har förstått precis.. och det är ju även hur det ser ut idag förutom på punkt 1 med webbshoppar för musik det finns ingen med bredd idag. Men annars så är ju framtiden redan här bara att skivbolagen inte vill inse det.
Göcke: Jag måste ha missat era reglar där det står att man inte får uttala sig negativt mot vårt nuvarande samhällsskikt.

Det hårda tonläget var enbart riktigt mot vårt korrupta samhälle. Så jag utgår ifrån att man inte får ifrågasätta det då för dig?

RED:
svaret från mig är att du hoppade in i flera trådar och skulle
omvända värden i din synvinkel.
Man kan göra det med lite mer finnes än att bara klampa in.
Hade du inte haft så brottom i att skriva så hade du sett mailet från mig och även att jag bad dig sänka tonläget, det borde alltså vara en varnings klocka att jag tyckte att du skrek högt.
Och vi vill ha en gemytlig och hjälpsam atmosfär här på forumet
inte tredje värlskriget, det gå att skapa om alla hjälps åt
mvh // göcke

Skivindustrin släpper så många undermåliga skivor med taskigt ljud idag!
De borde satsa mer på skivsläpp med 5.1 ljud och en ljudkvalitet som får en att vilja ha skivan istället för en halvtaskig Mp3 fil.
Vem vill lägga 180 spänn på en cd i 2 kanal med överstyrt ljud när du kan ladda ner samma skitljud i Mp3 format gratis utan att höra någon skillnad.
Kopieringskyddet lyfter inte ljudkvaliteten utan är smuts inbakat i skivan.
Men om en ljudfil var 10ggr större runt 500mb per låt så skulle det nog inte vara lika intressant att komprimera ner den till 5 Mb.
Alla skulle klart och tydligt kunna höra komprimeringsförlusterna och springa och köpa skivan om den är bra, istället för att nöja sig med att ha den på Mp3 spelaren tills man har tröttnat och raderar den.
En annan sak som stör mig är den girighet som präglar hela skivindustrin.


Det stör mig när artister som inte ens är bra, vältrar sig i pengar och lyx egna jetplan.
Alla dessa rappare med guld, diamanter och vräkiga bilar.
Eller Elton Johns berömda shoppingrundor.
Få in några hittar på listorna och du kan sedan köpa slott och leva kungligt resten av ditt liv.
Små söta flickor i 20-års åldern som inte gör annat en dansar och sjunger får miljardkontrakt av Pepsi.
Skivbolagsdirektörer som Branson som blir miljardärer och leker med luftballonger.
Dessa är personer som behandlas som halvgudar och tydligen har en självklar rätt att tjäna astronomiska summor på sina jobb.

Det stör mig men, jag kan inte komma på något skäl till varför det inte skulle vara så då jag är för en fri marknadsekonomi.
Så jag kan bara säga grattis och fortsätta störa mig på deras snikna attityd gentemot fildelare.
saxat från sweclockers.com = "Sony skivbolagsdivision har på nya musik-CD:s slängt med ett kopieringsskydd som installerar sig på din dator i hemlighet, gömmer sig själv genom att modifiera operativsystemet, och som inte går att avinstallera med konventionella metoder. Kopieringsskyddet är dessutom fulkodat och ungefär lika krävande som antivirusprogram, så när programmet körs, vilket det gör hela tiden, kommer din prestanda påverkas väldigt negativt. Om kopieringsskyddet konfliktar med andra delar av systemet eller på annat sätt krashar ligger användaren dessvärre risigt till eftersom kopieringsskyddet även startar sig själv i felsäkert läge och även där gömmer sig själv. Allt detta utan att nämna något i en EULA eller på skivans förpackning. Det nya kopieringsskyddet fungerar turligt nog bara på Windows och kräver dessutom att man installerar en speciell mediaspelare som följer med på skivan. Har Sony gått för långt? "

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem