Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Tips till Mina favoriter

Tips till Mina favoriter

Om man har redigerat sina Favoriter under.
Redigera dina favoriter här!
på InternetStart-s sidan och sedan raderat
sina cookies så finns ej mina favoriter med.
Men om man exporterar cookies från
Arkiv/Importera exportera/cookies i
internet explorer så kan man läsa in sina
inställningar igen
Glöm inte att det finns två vägar till internetstart ,internetstart.se och internetstart.nu ,man måste redigera mina favoriter på båda ställena innan man exporterar, detta ifall man har internetstart.nu som sin startsida i ie.eftersom startsidan i Länksidor pekar på internetstart.se
mvh göcke
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Tack för ett bra tips Göcke. Och som Göcke påpekade finns det två adresser till internetstart, .se och .nu vilket kan strula till favoritsparandet lite grann. Sparar du dina favoriter på .nu och sen går in på .se finns de inte med och tvärtom. För att dina egna favoriter ska fungera bäst ska du änvända www.internetstart.SE som startsida.

Det går med .nu också men då pekar loggan till .se vilket gör att dina favoriter inte kommer att hittas om du senare klickar in till förstasidan via menyn. Därför rekommenderar jag det varmaste att ni använder er av .SE när ni lägger till internetstart som startsida.
Hej!
Jag driver sidan regerar.com och även vi ska starta en portal inom kort. Men självklart ska vi inte sno dina besökare, hehe. Nog om det...

Det finns en enkel lösning angående "Mina favoriter". Istället för att internetstart.nu funkar som en adress i sej borde man bli vidareskickad till internetstart.se. Direkt vill säga.
Det löser problemet med favoriterna plus att fler kommer att använda .se-adressen. Något som jag antar du ser som positivt.

God Jul!
Hej !!
Har en fråga hur får man alla sina genvägar att stanna där man de skall?
När jag lägger in 10 stycken så försviner 1 eller 2 st.
Martin
Annons
Det häder för mig också ibland att den på första (1) raden av Favoriterna bara försvinner helt plötsligt. Jag undrar ju också naturligtvis varför?

Är det någon som har en clou ang detta och kan dela med sig vore jag glad, då det är trist att hela tiden behöva lägga in den igen.
det är en brist som visar sig när man har tex skrivit ett inlägg i en debat här på internetstart och Daniel L vet om det och önskar tips på hur man skall kunna förbättra den , och uppträder även om man rensar sina cookies, jag själv gör på följande sätt.
jag fyller i alla mina favoriter sparar cookies till en fil och läser in den filen varje gång som detta problem intreffar. jag vill med detta påminna att Daniel L önskar tipps på skript för att kunna modifiera mina favoriter.
mvh
göcke
Tack för svar!
Då förstår jag problemet bättre, men kan inget om hur man fixar script så det funkar tyvärr. Men kan inte Daniel L och hans medhjälpare bakom siten det? Det tycks mig lite märkligt isf.

Annars så gör jag också som du, dvs går via import/export av den textfil som jag sparat mina favvisar i. Men lite dumt att behöva göra om den prosessen bara för att den första fattas ibland.

mvh
kattis
Hej Kattis, det är bara den första som försvinner om man gör ett inlägg i forumet. och märkligt tycker jag inte att det är , Daniel L skapar denna sida på sin fritid, med denna funktionen som jag tror vi alla uppskattar men med den kända bristen. men hittar vi en liknade fast båttre funktion så ge Daniel L tipset så tror jag han implenterar det på sidan.

mvh
göcke
Jag har tagit mig tid och tittat närmare på funktionen att spara sina egna favoriter för att lösa de frågor som tagits upp här.

Jag har bl.a. lyckats identifiera orsaken på varför den första favoriten ibland helt plötsligt kunde försvinna, och jag tror mig nu ha löst detta eftersom det inte har hänt mig sedan dess att den har försvunnit. Det berodde på någon konflikt mellan favoriterna, forumet och bildgalleriet men som sagt tror jag nu att det är löst.

Jag har också lärt mig att den finns en inbyggd begränsning i windows/internet explorer i hur mycket som kan sparas i en cookiefil, vilket ger förklarningen till varför antalet snabblänkar är begränsad till 9 stycken.

mvh
Daniel
Sen har jag ett nytt bra tips ang favoriterna som jag vill dela med mig.

Eftersom vi alla med jämna mellanrum vill rensa datorn från gamla onödiga temporära filer, tex internetfilerna har vi problemet med att internetstart-cookien med de sparade länkarna samtidigt raderas vilket vi vill undivka. För att komma runt detta pratade vi tidigare om att exportera och sen importera cookien igen. Men eftersom detta kan tyckas onödigt jobbigt så har jag faktiskt en bra lösning som jag tycker fungerar klockrent.

Det är helt enkelt med hjälp av programmet ilSystem Wiper.

Istället för att rensa dator manuellt kan man använda System Wiper. Man väljer helt enkelt ut i programmet vilka delar som ska rensas, tex. internet tempfiler, history, cookies, papperskorgen m.m. Och det som är så bra är att man kan välja ut en cookie att skydda! Det är bara att klicka på knappen Protect precis till höger om Cookie på första sidan, och kryssa i rutan för internetstart.se så kommer den att sparas vid varje rensning.

Ladda hem programmet här
www.iisoftware.net/index.php?clean.html

Själv har jag avaktiverat autostart-funktionen utan jag kör helt enkelt bara programmet vid behov och så slipper jag oroa mig för att mina snabblänkar ska försvinna.

Detta kanske underlättar för många
mvh
Daniel
Bra jobbat Daniel L och säkert välment! MEN, *nu* kan *inte* jag använda mig av 1:an, (första radens länk) *alls*!? Den, (länken alltså) finns där, men jag får inte upp sidan, den visas blank och där nere i aktivitetslisten vid "Start" visas "Klar" (!)?

Hur fixar jag det? Måste man använda programmet som du rekommenderar här ovan för att det ska fungera tillfreställande eller...?

Mvh
Kattis

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem