Fredag 3 maj 2024 vecka 18
Forum
Kategori: InternetStart

Tips till Mina favoriter

Tips till Mina favoriter

Om man har redigerat sina Favoriter under.
Redigera dina favoriter här!
på InternetStart-s sidan och sedan raderat
sina cookies så finns ej mina favoriter med.
Men om man exporterar cookies från
Arkiv/Importera exportera/cookies i
internet explorer så kan man läsa in sina
inställningar igen
Glöm inte att det finns två vägar till internetstart ,internetstart.se och internetstart.nu ,man måste redigera mina favoriter på båda ställena innan man exporterar, detta ifall man har internetstart.nu som sin startsida i ie.eftersom startsidan i Länksidor pekar på internetstart.se
mvh göcke
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Hej Kattis,
Jag tror att det beror på att det ligger gamla saker kvar i din cookiefil, som tex att namnet sparades om man skrev något i forumet. Denna extrafunktion har jag tagit bort för att ge plats åt favoriterna. Jag tror därför att det är det som ligger och spökar med dina favoriter.

För att få det att fungera som det ska tror jag därför att du måste 1) radera dina cookies 2) tabort internetfiler och 3) rensa tidigare, i Internet explorer; verktyg/internet-alternativ, för att ge det en ny chans från början. När du sen sparar dina favoriter på nytt så sparas de i en ny rensad cookie-fil utan de gamla sakerna. Tyvärr måste du skriva in dina länkar på nytt men jag tror att det är sättet att lösa det på.

Programmet som jag rekommenderade är till för att underlätta borttagningen av gamla internetfiler på datorn, och har inget direkt att göra med favoriterna.

Jag hoppas det går bra.
mvh
Daniel
Hej Daniel L!
Tack för att du tog dig tid och svarade mig ang detta lilla, men ack så retligt problem! OK. då förstår jag det där med programmet - kanske testar det också sedan.

Har lite ont om tid just nu, men så fort tid finnes så testar jag det du föreslog som lösning på det här med favoriterna. Hör av mig hur det går sedan, vare sig ditt tips fungerar eller ej. Kan ju ge andra info i denna fråga då också.

Tack än en gång och trevlig Advent!

Mvh
Kattis
Ja det skulle vara intressant att höra om det fungerade.


Annons
Det har fungerat utmärkt sedan du ändrade till fördel för forumet. Men det är bra att nu rensa alla cookies och bygga upp en ny ren cookie-fil som man sparar med de nya favoriterna. Jag har skapat tre stycken sådana filer med olika uppsättningar av favoriter som jag läser in vid behov.
Tack för smileys-arna. Daniel L. =)
Ja, så har jag äntligen fått en liten andhämtingspaus, (om än micro-, nä nano-paus, nu i tenta-tider resp Advent/Jul-dito. =) Nåväl, nu har jag utfört de moment som du rekommenderade och det gjorde susen, så nu funkar det alldeles utmärkt igen. Ett stort tack Daniel L! =)
Instämmer med föregående talare, Göcke, ang de härliga uttrycksmedlen, nämnd smileys ibland. =D

Med - hälsningar
Kattis


Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem