Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kommissionen på TV

Kommissionen på TV

Jag tittade en stund på detta program.Man förundras hur en
regissör,kan förbise rent elementära saker.

Först stänger hon av alla telefoner,ihela Stockholm.Sen sätter hon
sig och ringer på en antik grå telefon,med fingerskiva.En stund
efteråt,använder hon sin mobiltelefon,att ringa hela släkten.
Hur kan detta vara möjligt.När våra datorer,pajar på linjen,
då är det paj,och inte so...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Nane!

Jag sågar inte serien.Temat är ju helt aktuellt,och jag tycker
det var skrämmande.Hoppas vi slipper verkligheten.

Vad som retar mig mest,är att manus och regi,är så dåligt
att det haltar totalt med verkligheten.Tycker inte du att det är
konstigt att hon kan telefonera,medans polis och säpo,är helt
utan förbindelse.

Och att litet flygplan är på väg mot Stockholm-Bromma,med två
jaktplan JAS,som påkallar uppmärksamhet.Dom negligerar
detta,och fortsätter,som om inget hänt.

Det är ju så korkat ,så man får ont i magen.
Nu säger väl alla,det finns ju avstängningsknapp på TV:en.
Jag vet det,och har 30 kanaler,att välja på.
Men detta är SVT 1,som är vår licenskanal.,därför kräver jag mer
av detta media.
Precis för det planet hade blivit nedskjutet om det struntat i 39:orna för länge. OM det nu inte hade lämnat in en färdplan innan det lyfte eller var ett svenskregistrerat flygplan som höll sig inom gränsen.
Jag håller med Nane helt och hållet. Det går inte att hänga upp sig på teknikska detaljer då blir det bara dokumentärfilmer kvar att titta på.
Jag är barnsligt förtjust i svenska produktioner speciellt kriminalserier. De är välgjorda, välspelade och väl genomtänkta. Här är några: Beck, Graven, Anna Holt Polis, Van Veteren, Kurt Wallander och så nu Kommisionen. Naturligtvis skall Gulious filmatiserade böcker om Karl Hamilton också vara med bland dessa guldkorn.
Jämför dessa med all dynga som kommer från Amerika där det står stafettskrivare på kö för prångla ut så många serier som möjligt under så kort tid som möjligt. Dessa produktioner köper svensk TV in, inte därför att de är bra kvalité utan beroende på att priset är det rätta. Billigt och tämligen sevärt, men inte mera.
Nej, fram för flera svenska produktioner och in med skådespelare som Rolf Lassgård, Mikael Persbrand och Torsten Flink. Dessa skådespelare kan genom sina personligheter höja nästan vilken produktion som helst till skyarna. Synd att den nya serien Kommisionen inte hade Rolf Lassgård med i någon av rollerna.
Jag ser fram emot nästa avsnitt!
Annons
LOL
ROFLMAO
Håller med Putte Gunn där!
Älskar svenska serier.
Wallander, Graven för att inte tala om Beck.
Persbrant*grrrrr*

Tror det kan bli en bra serie detta oxå, men man måste ge det lite tid.
Första avsnitten kan bli röriga.

Beror kanske på vad för sorts pogram man tycker om.
Finns många höjdare enligt mej, inte bara Svenskt.

Alla är vi olika i tycke och smak.
Los lovos och Rob,vad skrattar ni åt,eller
testar ni acronym finder.
alla serier samma skit lika overkliga allihopa, svensk som amerikansk. SÅ ska man hänga upp sig på det hela tiden återstår bara discovery och nyheterna. Iof endel komedi serier passerar nog igenom åxå.

För överigt tycker jag att svenska serier oftast bara är skräp och torsten flink är ju bara konstig. Det verkar även vara så att det som gillar svenska deckare på tv verkar vara medelålders svenskar, har jag kommit fram till i mina djupa undersökningar. Som fick ett till kol på elden när putte skrev.

Därav min lilla fnissning och så är jag ganska så halvdöd så jag skrattar åt allt.. :)
Rob!

Om du inte sett Kommisionen,så tycker jag att du skall göra det,för temat är aktuellt och skrämmande.Det handlar om
vad som händer,bakom kulisserna vid en terrorbomb.

Om du har överseende,med vissa manusmissar,och diverse
annat,som jag retade mig på.

Men Nane,har nog rätt.Det blir nog bättre framåt natten,så jag
håller med Putte Gunn.Jag ser fram mot nästa avsnitt.Den är
i 12 delar.
ner med komissionen!
usel,hemsk med mera!

vissa svenska skådespelare ska vara så fruktansvärt seriösa, så att man bara vill spy...då blir det inte kul o se!

den enda regissör som fortfarande regerar är ju BERGMAN!
*rock on!*
samt bille august!

nepp....jag gillar persbrandt...den enda skådisen som även fått bergmanpriset!

andra svenska skådisar borde kolla in tekniken, även dom i komissionen, som jag står ut med i högst 3 min utan att få
något slags allergiutbrott.

det där med att :
*använda sin fantasi vid ett terrorattentat, i serien* är ju bara löjligt! det funkar inte, ska man ta upp ett sådant allvarligt ämne, bör det hålla sig så nära verkligheten som möjligt, annars kan jag lika hjärna skruva upp min radio och kolla hur den fungerar, rent tekniskt.
phuha!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem