Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Kommissionen på TV

Kommissionen på TV

Jag tittade en stund på detta program.Man förundras hur en
regissör,kan förbise rent elementära saker.

Först stänger hon av alla telefoner,ihela Stockholm.Sen sätter hon
sig och ringer på en antik grå telefon,med fingerskiva.En stund
efteråt,använder hon sin mobiltelefon,att ringa hela släkten.
Hur kan detta vara möjligt.När våra datorer,pajar på linjen,
då är det paj,och inte so...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 45
Sidor: «1 2 3 4 5 Nästa »

Hörru du Leif...
Påstod jag att alla skulle tycka som jag?
Sa jag att alla har fel?

Det jag reagerar mot är sättet vissa har mot andra. Det är skit.

Punkt slut
Jag tyckte att detta var väldigt intressant. Särskilt då jag arbetar inom polisen.

Kommunikationsproblemen är ju helt verkligehtstrogna. Mydigheterna har inte kontakt med varandra, möjligtvis kommer den nya RAKEL lösningen råda bot på detta om pengar strömmar till och myndigheterna kommer överens.

Hörde på radio i morse då Katarina Ewerlöf berättade att man skickat manus för korrektursläsning till Utrikes eller försvardepartemntet (??). Där hade man dessutom rättat och berättat vilka regler och paragrafer som skulle trätt in i alla tillfällen.

Sedan ska man väl vara medveten om att detta är underhållning och inte dokumentär!! Men visst är ju scenariot läskigt!!

Som om fakta sämmer i Hollywood alla gånger!?!?
Leif:
Mig har ni inte lyckats få nyfiken. 30 minuter räckte för mig
Tror jag ska kolla på TV3:s nyheter istället. De håller väl ungefär samma klass

nane:
Håller med dig om att Graven var en bra produktion, likaså Livvakterna och Tredje vågen... men de gjordes också av proffs.
Annons
Jag har svårt för regisörer som försöker göra amerikansk film på svenska. Nu vet jag inte riktigt hur det var med Kommissionen. Jag orkade inte engagera mig. Jag tyckte skådespelarna aggerade övertydligt så jag bytte kanal. Men något jag inte orkar med är sådana där regisörer typ han som gjorde Jägarna. Vad heter fjanten?
Han fick ju ta över c/o Segermyr. Det var en fantastiskt bra serie tills han tog död på den.
JA Leif! -du är galen!
du har fel om allt, kollla på avsnittet ordentligt en gång till innan du uttalar dej så felaktigt! inte mycket av det du skrev stämde. Fy skämmes! antika grå telefonen var innan dom stängde av nätet och mobiltelefonen tillhörde säpos linje!
sist vill ja tillägga att serien var mkt välgjord och man fick sig verkligen en tankeställare!
rosie:
Baken är som smaken
Det är kul att så många tycker så mycket om något de förkastar och anser vara nonsens. Nej, jag tror att ni är lite intresserade i alla fall. Det känns ungefär som kultureliten som vill stå över allt vad TV heter och anser att Ingemar Bergman står över allt vad filmkonstnärer heter.
Kolla Sjunde Inseglet eller Persona. Gäääsp! Detta anser jag vara kavlificerade skitfilmer som kulturnissarna kan göra sig märkvärdiga över. De pratar om ljussättning, kameravinklar och manus som aldrig bottnar utan det finns massor av undermeningar och djupare innbörd än vad själva filmen visar.
Har ni inte tröttnat på tråkigheterna, ja då kan jag varmt rekommendeta filmen Godnatt Jord med Keve Hjelm i huvudrollen. Ha det så tråkigt! Själv tittar jag på svenska deckare. Det är TV-film när den är som allra bäst!
Rosie!

Jag minns inte allt,men jag reagerade starkt,på vissa saker.
Tingeling är ju polis,men du tror väl inte på honom heller.

Tingeling,du uttrycker dig lite luddigt.Jag vore tacksam,om du
ville gä in mer precist,på vad som var galet.För något är ju
galet,när Everlöf är i radion,och förklarar sig.

Efter en bombexplosion,som blåser ut riksdagshuset,så behöver
inte statsminister kamma sig efteråt.Man dånar.
Putt:
Om Kommissionen är TV-film när den är som allra bästa... hur är den då när den är som sämst?

Nu blev du nyfniken, va
Putte, ska det vara!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem