Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

För gammal att gå ut vid 35 ?

För gammal att gå ut vid 35 ?

Är man för gammal att gå ut när man blir 35? Det tycker de tydligen är Norrköping där man inte få komma in när man blir 35 år..

http://www.realtid.se/ArticlePages/200508/29/20050829151803_Realtid
124/20050829151803_Realtid124.dbp.asp
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Nej, det är man inte. Man är bara inte välkommen till Deli i Norrköping. Och där anser man tydligen att det finns skäl till att nobba de över 35.
Kanske inte är så dum ide`,så slipper man se gamla fulla gubbar
som jagar småflickor.

Men hoppas krogen annonserar öppet om denna åldersgräns.
Sen kan ju en annan krog ta hand om dom mellan 35-90.

För det finns väl mer än en krog i Norrköping.
Jag kräver att få gå på ungdomsgården, och helst bli medlem i Vargungarna!
Annons
Jag ger mig sjutton på att dom har varit här inne och läst om "Tantslem"
Jag hoppas att när de "yngre" under 35 sviker Deli att de över 35 då kommer ihåg denna behandling, så kan Delis personal mingla med sig själva. Jag hoppas dom bitit sig själva i svansen.
hua!

finns det åldersgränser för gamlingar oxo?!
phuuhaaa....*harkel, host*

mer än vad jag visste
vet bara att jag INTE går på discon för tonåringar...

*nu iväg med käpp o rullatorn*
Det var väl bra att de införde en övre åldersgräns.
Har ju funnits åldersgräns mot yngre(nej menar inte för omyndiga under 18) hur länge som helst så vad är problemet med en övreåldersgräns?
Äsch, det är egentligen inget fel över huvud taget. Så länge dom ej sätter olika åldersgränser mellan könen så är det helt ok. Annars så är det väl åldersdiskriminering när en krog har 25-årsgräns fast att den lagliga åldern är 18 år?
Jag läste även fökjande citat ifrån sidan du länkade till, prot: "Däremot har Sverige skrivit på ett EU-direktiv som säger att vi måste införa en lag mot åldersdiskriminering senast nästa år, säger Susanne Åkesson till Corren.se."

Med andra ord så kommer en ny lag innebära att krogar kommer att begå ett lagbrott när dom sätter en undre gräns på en ålder över den lagliga på 18 år?
Det kan man gå runt igenom att säga att "du är fel klädd" eller "du är för full" Vilket jag tycker är två helt acceptabla nekanden i de fall det faktiskt är så. Har stället en dresscode så är det så då får man anpassa dig.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem