Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

För gammal att gå ut vid 35 ?

För gammal att gå ut vid 35 ?

Är man för gammal att gå ut när man blir 35? Det tycker de tydligen är Norrköping där man inte få komma in när man blir 35 år..

http://www.realtid.se/ArticlePages/200508/29/20050829151803_Realtid
124/20050829151803_Realtid124.dbp.asp
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

ok...jag kan väl gå med på över-ålders-gränser på krogar...
menär helt emot
dresscode!

vill krogarna missa en kändis för att hon/han är fel klädd

då får dom skylla sig själva!
kändisen kan sprida detta till andra kändisar att hon/han inte blev insläppt där vilket resulterar i dålig publicitet...
till konkurs... he he!

åldersgräns är ok...INTE dresscode...
Vafalls?

Självklart är åldersgränser ok. Lika barn leka bäst, och det finns många ställen som inte är intresserade av gäster mellan 18-25. Tydligen även ett ställe som inte är intresserade av gäster över 35.

Självklart är även dresscode ok. Om ett ställe har ambitioner som fin restaurang så kan de inte ha en massa människor i flipp-flopps springande omkring.

Jag förstår verkligen inte problemet, om man inte uppfyller krogen/klubben/restaurangens önskemål ifråga om ålder och klädstil, så varför vill man tvunget in där? Varför vill man tvunget in på ett ställe där man inte kommer att passa in, och inte ha någonting gemensamt med de övriga gästerna, är det bara för att provocera?
"Jag har minsann rätt att gå var jag vill hur jag vill, det är ett fritt land".

Hursomhelst kan de lagstifta allt vad de orkar, ställena kommer att hitta massor av sätt att komma runt problemet.
"Tyvärr, bara medlemmar kommer in"
"Jag är ledsen men stället är abonnerat ikväll"
"Sorry, det är fullt"
"Du är lite för berusad för att komma in"
osv osv osv ..
De ville inte ha 35+ där för att de bar så svinigt åt...det borde ju få folk att fundera över vilka som är värst ute på gator & torg...det kan man ju se själv också de få gånger man går ut...tråden "tantslem" är ju ett exempel..
Annons
los lovos

nej, inte provocera.


men jag tror vissa krogar missar *BRA FOLK* med sina dresscode
typ Ulf Lundell...o.s.v...men jag tror inte han skulle ens nysa åt deras håll...haha...
nu vet jag inte var just han går....kan bara tänka mig...

ett exempel på starka personligheter, med stark integritet och med ett namn som skapar publicitet... ville jag bara ge ett typ'exempel.

för nått år sedan gjorde designern emporio armani design för ARBETAREN...
så även om man har armanijeans på sig. FÖR 1099KR.. får man inte komma in..
men om man har svarta byxor fråm H.M FÖR 199KR..
DÅ GÅR DET BRA...
VÄLKOMMEN IN I HYCKLERIETS VÄRLD!

nja nu kom jag bort från ålders-gräns-tråden...

m0zQit0z:

Ursäkta mig, men du verkar inte riktigt ha koll på vad du pratar om.
Det är väll fullkomligt logiskt att ett ställe som har dresscode "inga jeans" släpper in folk med vanliga byxor oavsett pris, men inte släpper in folk med jeans, oavsett om de kostar över tusenlappen.
Jag ser inget hycklande i det.
Dessutom kan jag, som då och då arbetar i på krog och restaurang, avslöja att de flesta ställen släpper in folk oavsett jeans eller inte. Får man höra att man inte kan komma in för att man har jeans på sig så är det vanligen en ursäkt för att de inte vill släppa in en av någon annan anledning. Man är för gammal, för ung, för ful, för full, för fattig, för vadsomhelst..

Sen ska du inte tro att vissa människor är "bra folk" eller drömgäster bara för att de är kända. Jag har både under arbete och privat sett kända människor bete sig som fullkomliga skitstövlar.

los lovos

lite upprörd, så om nån är ful, så får han/ hon inte komma in?
är det verkligen så??
ALLA människor är inte snyggingar...dom flesta är normala, med fantastiska personligheter, vilket gör dom vackra ändå.
och hu...nä... det verkar hemskt... att en fattig person/individ inte ska få kunna gå ut o ta en öl,bara för att han/hon har en sjavig tröja på sig,
den sjaviga tröjans hundralapp är lika mycket värd som en kostymkilles hundralapp!


människor som BÖR stoppas av vakterna ,
ska vara dom som är hotfulla, benägna till våld, berusade, eller höga av droger.

återigen kommer jag bort från åldersgräns-tråden
, sorry göcke!

m0zQit0z:

Det är naturligtvis olika på olika ställen, men vist är det så att på många ställen så väljer vakterna tyvärr ut snygga människor. Men spela roll, vem vill gå dit hursomhelst?
Det är bra och dåligt

det är olika pubar, krogar vilkna personer.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem