Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Markörproblem

Markörproblem

Har en bärbar dator men stora problem med markören. Helt plötsligt får markören spel lyder inte utan rör sig själv över skärmen slutar alltid i en av kanterna på skärmen. kan dra in den men den drar själv ut sig till kanten igen. Håller på en stund sen är det ok igen. Har kört virusskyddet och det finns inget virus. Väldigt irriterande är det någon som har någon ide om vad det kan va?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

är det en trådlös mus, kolla batterierna
ingen trådlös mus utan andvänder styrplattan på på datan.
märke/model på datorn?
har du installerat någon ny programvara
Annons
dell inspiron 4100
har inte installerat något nytt program utan det började i lten skala för att sen bli mer återkommande och nu är det i stort dett varje gång man sitter vid datan.
har du kollat inställningarna till styrplattan/känslighet osv.
aletrnativt kolla om det finns någon ny uppgradering hos dell.
Jag gissar att du har en styrplatta på din DELL.
Jag har märkt samma trubbel som du på min förra dell. Det kommer mest när det är varmt.
Jag har ingen direkt lösning på problemet men det tenderar att komma mindre om jag ser till att datorn står riktikt plant på underlaget. Jag tror det beroror på att det lagrats smuts och fett från fingrarna under kanten på plattan och att detta leder värme till plattan.
Ofta blir det bättre för mig om jag trycker hårt på plasten runt plattan.
Kanske om man tar isär datorn och gör riktigt rent att det försvinner, men jag har inte vågat.
Iaf. är jag till 99,999% säker på att felet är mekaniskt och att det inte beror på nån inställnig eller virus.
/B
Tack Bosse!
Dina problem liknar de ja har. Så det kan va en lösning
Bosses tips är bra, själv så tappade jag en bok och hörnet på den hamnade på styrplattan, efter det så blev den aldrig som den varit. men inga synbarliga fel på den
bäst att man inte skall köra spel, på bärbara.
Vad det med saken att göra Gösta ?
/B

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem