Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Markörproblem

Markörproblem

Har en bärbar dator men stora problem med markören. Helt plötsligt får markören spel lyder inte utan rör sig själv över skärmen slutar alltid i en av kanterna på skärmen. kan dra in den men den drar själv ut sig till kanten igen. Håller på en stund sen är det ok igen. Har kört virusskyddet och det finns inget virus. Väldigt irriterande är det någon som har någon ide om vad det kan va?
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Det är jobbdator inte lekdator..
jag har bärbar och mina joibba kompisar har inte spel.
Men Gösta !

Nu är du väl ändå ute och cyklar ?

Problem med att pekdonet hänger sig på en laptop har väl ändå inte med vilka applikationer man kör på datorn att göra.

Sen att de flesta bärbara datorer kanske inte lämpar sig så väl för spel ären helt annan sak. Det beror ju med på prestandan på datorn.
Eller hur ?
/B
Jag känner igen symptomen från min bärbara Acer. När det var fuktigt ute blev felet värre. Jag fick rådet att uppgradera drivritinerna och det hjälpte.
Ett annat konstigt fel som påverkade musplattan var när datorn stod på laddning. Då levde den många gånger sitt eget liv. När jag drog ut sladden försvann detta. Jag fick en ny laddare på garatin och sedan dess har det funkat. Styrplatta är bra men de verkar ibland vara väldigt känsliga.

Håkan

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem