Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Snoppfälla..

Snoppfälla..

Årets nobelpristagare? hehe..

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,692339,00.html
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Arthur Dent:
Nja, fullbordad våldtäkt? Den fastnar väl omedelbart, sedan så är han nog inte lika intresserad av våldtäkten, utan mer att bli av med den där fördömda snoppfällan, hehe..

Sven:
Nja, troligtvis så har man väl den på sig jämt när man går ut m.m. Inte en aning faktist hur den skall användas.
Man får hoppas bara att hon ej har glömt den i sig när pojkvännen är på besök, hehe :P
Skrämmande att läsa hur ni skriver...glöm inte bort att vi ska vara lika inför lagen.....Kvinnor kan oxå våldföra sig både på men och barn
...nä, precis, det finns ingen på/av-knapp, & den skyddar inte mot våldtäkt. Den verkar mer vara tänkt som nå'n sorts omedelbart straff för våldtäkt, utan rättegång. Jag tycker fortfarande inte det är nå' bra idé, skulle den mot förmodan komma ut på marknaden så kommer den nog göra ofantligt mycket mer skada än nytta. Fast jag tror inte vi behöver oroa oss, den fastnar nog på idéstadiet.
Annons
Detta är en suverän grej som ger tjejer i de flesta åldrar en möjlighet att slippa genomlida en utdragen våldtäkt.Förövaren stoppar nog inte gärna in snoppen en gång till i sitt offer och förhoppningsvis ger han sig nog inte på fler kvinnor. Den kanske även kan användas av killar i t ex fängelsemiljöer.Så det är nog inte bara kvinnor som kan få hjälp och om den finns kvar när min nu 3 åriga dotter är tonåring köper jag säkert en till henne. Får jag någonsin en son så får även han en om det är möjligt.För kan jag som förälder ge mitt barn ett skydd mot den grymhet som en våldtäkt är så är det min och alla föräldrars skyldighet att ge dem det skyddet.Likaså är det min skyldighet som förälder att upplysa och lära mitt barn vad som är rätt och fel, respekt för sig själv och för andra och störst av allt, få henne att alltid älska och respektera sig själv för den hon är. Jag tror att mycket våld i samhället skulle minska om vi tar oss tid med barnen, om vi ser dem och deras egna person.Vuxna måste behandla barn med respekt så att de växer upp till starka människor som vågar och kan säga nej till våld i alla dess former. Det vi ger får vi tillbaka och kan denna snoppfälla avskräcka en och annan våldtäktsman så varför inte.
..det tråkiga är att den inte skyddar mot den fruktansvärda förnedring man utsätts för vid en våldtäkt. Visst, den kanske stoppar våldtäktsmannen från att stoppa snoppen i kvinnan upprepade gånger under flera timmar, & det är självklart bra. Men om våldsverkaren blir förbannad & använder andra föremål istället så blir ju kvinnan fortfarande utsatt för våld, eller hur?
Ja, våldet i samhället kanske trappas upp, men blir det bättre av att vi hugger snoppen av våldtäktsmännen? Är inte det oxå våld? Annars finns det väl länder där man hugger handen av tjuvar oxå, det kanske vi skulle ta & införa? Nä, självförsvar är en sak, men det här tycker jag går för långt. Man ska väl inte besvara våld med mer våld, eller är det vad vi vill lära våra barn?
Fajjer: Jag anser att om våldäktsmannen kommit så långt att han fört in sitt könsorgan i kvinnan, så ÄR det, utan vidare diskussion, en fullbordad våldtäkt.
Nja, jag tycker som Arthur Dent. Har mannen kommit så långt att fällan slår igen, är ju redan förnedringen ett faktum. Kan inte tänka mig att den skulle vara mindre bara för att hon hade den där makapären i sig. Sedan håller jag med sven. När ska kvinnan ha den? Våldtagen är väl inget man planerar att bli? Det kan hända på väg till jobbet, tidigt en tisdagsmorgon.
Nä, jag säger som Linda. Den kommer nog aldrig ut på marknaden!
Måste nog åxå hålla med Linda.
Måste ju vara lite obekvämt också. Eller?

Vad gör mannen med kvinnan när han fastnar i fällan.
Det är ju våldsamma män som utsätter kvinnor för detta.
Men kan det ändå inte vara en fördel att ha en sådan sak? Många våldtäktsmän går ju fria och blir aldrig dömda. Den där grunkan fastnar ju med hullingar, vilket krävde kirurgiskt ingrepp för att få bort den.

I övrigt så vet jag inte riktigt hur det är med våldsfaktorn heller. Om jag hade fått en massa hullingar inspettade i min "petterniklas" så skulle jag nog ha fullt upp med smärtan än på att ge mig på någon med våld, om det nu gör så ont som det påstås i artikeln.
I övrigt så skyddar den ju mot könsjukdomar.
Linda," våldet i samhället kanske trappas upp, men blir det bättre av att vi hugger snoppen av våldtäktsmännen? Är inte det oxå våld? Annars finns det väl länder där man hugger handen av tjuvar oxå, det kanske vi skulle ta & införa? Nä, självförsvar är en sak, men det här tycker jag går för långt. Man ska väl inte besvara våld med mer våld, eller är det vad vi vill lära våra barn?"
Nja det här är väl inte att betrakta som våld i den meningen det huggs ju inget av el lämnar några bestående men , ingen tvingar ju våldtäktsmannen i det här fallet att ge sig på kvinnan, om hon bär en fälla är väl upp till varje kvinna - eller? Det är ju ingen som aktivt tvingar mannen att stoppa in den - till skillnad mot att amputera den, där krävs nog både en o två som håller i o utför "operationen"
Problemet är ju hur skall man på bästa sätt skydda kvinnor mot våldtäckts män - självklart vore det bästa om man kunde få ett så öppet o tollerant samhälle med så mogna individer som ej begick sådana brott - men nu lever vi i ett samhälle där verkligheten ser ut som den gör, skall vi då "offra" oskyldiga individer när vi nu har ett hjälpmedel? Ser inte att detta ökar våldsspiralen, utan kan kanske tvärt om få vissa män att tänka till o därigenom minska våldet. Däremot så är det, tycker jag bedrövligt att man ens skall behöva uppfinna något sådant här - faran är ju att man gör kvinnor till offer innan dom är det - men det beror nog lite på attityden hos varje kvinna antar jag. Många kvinnor är ju rädda för att röra sig ute redan i dag och om detta kan hjälpa dom så varför inte?
Jag ser det lite mer som kamera övervakning, man skyddar ett område på bästa sätt om ni fattar vad jag menar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem