Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Låsa Startsidan?

Låsa Startsidan?

Går det att låsa startsidan? Jag menar så att inget program kan ändra på den! Tex olika hemsidor som man surfar förbi ändrar om den till deras eget val..( väldigt irriterande) Går det att "skrivskydda" startsidan i registret?
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

vet ej vad du menar
Startsidan ligger som en textsträng i IE och går ej att
låsa, du redigerar den via menyn verktyg/internet-alternativ/ och strängen som börgar http//xxxxxx

Jag har aldrig stött på en sida som instalerar sig själv om man inte själv godkänner det .

mvh
Jag har också varit med om det många gånger. (Då talar vi inte o p-sidor)
icq exempelvis.
En lösning är välkommen.

//brackan
Annons
Hej Marcus, har du fler exempel än ICQ, jag kör icq och har inga problem, kan du ha svarat ja vid något tillfälle och har cookies som installerar det automatiskt när du går till icq sidan sedan. Mina problem har mestadels varit att man har varit på en sida och sedan asseperat något och efter detta så installeras det igen om man får treff på den sidan.
Därför sparar jag bara de cookies som jag vill ha så kann jag ladda in dem efter en radering
Jag hittade detta på PC För allas sida, och det stämmer att man kommer till mriabilis sida om detta är markerat. i ICQ

Klicka på knappen ICQ nere i vänstra hörnet.
Välj Preferences, välj fliken Connection.
Avmarkera "Launch Default Web Browser...."
Klicka på OK.

värt att försöka
det stämmer att många sidor "portaler" lätt hamnar som startsida.
Skulle vara intresserad av att låsa startsidan av det skälet + när andra användare byter på offentliga datorer.
Jag lägger in internetstart på jobbet...t.ex
Jag har för mig att när man installerade comhems eller telias adsl programvara så låste installationen (Själva fönstret för startsidan i Internet-alternativ var gråmarkerad och kunde ej ändras)
startsidan till deras loginsida för att förenkla inloggningen, men jag skaffade sedan Iclogin "http://iclogin.sourceforge.net/" som sköter detta automatiskt.
Men efter en uppdatering av min webbläsare så försvann den " låsta " startidan. Nått i den stilen borde gå att fixa om nu grabbarna på telia lyckas att låsa startsidan.
i PC för Alla finns detta tips. om någon vill testa. Är det bra, kan vi väl få feedback här på internetstart.se , GOD JUL på er alla.

Stoppa oönskade ändringar
Om du vill hindra klåfingriga personer från att ändra dina avancerade inställningar under Internet-alternativ i Internet Explorer, kan du göra det genom en enkel registerändring.
Starta Registereditorn under Kör i Start-menyn och skriv regedit.
Gå till nyckeln HKEY_CURRENT_USER, Software, Policies, Microsoft, Internet Explorer, ControlPanel. Välj att lägga till ett nytt DWORD-värde, kalla det "AdvancedTab" och sätt det till 1. Starta om Internet Explorer och öppna Internet-alternativ i Verktyg-menyn. Hela fliken Avancerat är borta!
För att få tillbaka den måste registret ändras igen och ettan bytas mot en nolla. På samma ställe i registret kan även den valda startsidan i Internet Explorer låsas. Lägg till DWORD-värdet HomePage.
Om det är satt till 1 blir fältet och knapparna för startsidan grå och ändringar omöjliga. Byt tillbaka till 0 för att låsa upp.
Mycket välkommet tips. Har haft strul med min Internet Explorer nu snart i flera månader, enda optionen var att formatera enl. experter. :/
Det finns "lockin" strängar som låser användaren i en viss webbsida, dessa används i popup system också, ibland kan dessa strängar ligga i accepten till websidan, det finns då searchfinders som kan se trafiken och sälja info till olika spamföretag,

ett bra sätt att strypa obehörig låsning på starsidan, är att skicka en motreciev till urlen som lägger ut koderna, störningstrafik helt enkelt, godkänt enligt gällande regler på nätet. Jag hade en sådan mot både popup och låsningar på startsidan, det skedde bara en gång, och upprepades inte efter användningen på samma sida igen.

man lägger om ett textfilter, och har ett annat språk som ger givaren ett besked att det är en fax streamat paralellt med webbsidans url, tex.

eftersom man inte skickar popup eller låser faxens "startsida" så är den inte klar att förstå att det hela är en vanlig dator, som besöker sidan.

Tosse


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem