Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Låsa Startsidan?

Låsa Startsidan?

Går det att låsa startsidan? Jag menar så att inget program kan ändra på den! Tex olika hemsidor som man surfar förbi ändrar om den till deras eget val..( väldigt irriterande) Går det att "skrivskydda" startsidan i registret?
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Testade Göckes nedre DWORD tips men vet ej om jag gjorde rätt för det fungerade ej. Spelar det nån roll vad man har för OS? skall det vara i hexadecimal lr i decimal?
Hej Fredrik , jag tror att om man har xp så kan man få problem med att ändra i registret eftersom xp kan återgå till sitt gammla läge om man ändrar i systeminställningar.
Har någon annan läsare tips att ge.
Jag har hört att de som försöker att ändra svenskbuggen i ie6 alltså .sv till .se har haft problem med xp
Äntligen...... :)
Har äntligen fixat mitt problem med startsidan.
Det visade sig att jag hade ett så kallat " spyware" i datorn som helatiden omdirigerade min browser till deras adress.. genom att klicka på länken nedan så finns det utförliga beskrivningar om hur man för bort dessa och div. andra oönskade program på din dator. Mycket rekomenderat

http://www.tweak3d.net/articles/spyware/
Annons
Hej alla!
Har själv haft problem med startsidor som ändras. Om problemet bara består i att ie ändrar s.s en gång är problemet lätt löst och kan åtgärdas i verktyg. Det värre problemet är om ens startsida har blivit "hijackad" dvs ett program eller en systemfil ha smugit sig med via en nedladdning eller på annat sätt och kontinuerligt ändrar s.s:an.
I de flesta fall är detta också enkelt löst, man använder sig av ett program kallat "Hijack This" och plockar bort registersträngar som man inte känner igen. Kombinerat med "Spy doctor" så brukar det lösa sig.
Men min fråga är: Hur gör jag min starsida permanent i XP? Har för mig att man kan ändra nåt register värde i regedit från noll till ett...
Vad menar du med ordet permanent i ditt fall Thomas.
du har ju varit inne på strängarna i registret och vet att
de kan ändra sig av andra. att sätta ett dwordvärde går också att
göra utifrån.
Så för mig har ordet permanent en helt annan innebörd.
//göcke

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem