Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hackande Digital TV

Hackande Digital TV

Nu är det bara digital Tv på Gotland, i Aktuelt visade de hur bra det är, hackande bild och ljud från en reporter på plats.
Är det de som alla ville ha?
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Någon var ju tvungen att bli första testlandskap.
Nu blev det Gotland.
Sorry Keno-peaole - men det blev så.
När det skulle bytas från svartvit till färgTV var det samma sak. Dom som inte hade Färg-TV skrek sig hesa. VI VILL behålla svartvitt.
Digital TV är framtiden. Ge det bara lite tid.
Gosta:
Såvitt jag vet så kommer signalerna ifrån våra egna svenska analoga master. Vart signalerna kommer ifrån innan har ej med saken att göra. Problemet ligger mellan mast och digitalbox.
I övrigt så håller jag med dig. Jag är glad att vara kund hos ComHem när det gäller TV, eftersom att jag då slipper strul med box.
Gosta:
En digitalbox tar emot UHF-kanalerna 21-69, det vill säga frekvenserna 470-860 MHz. Att en sådan signal skulle färdas ifrån England till Sverige är lika sannolikt som att NASA använder sig av walkie talkies ifrån en leksaksaffär för att hålla kontakt med sina austronauter på en rymdfärja ;)
Annons
Gör som jag och säg upp kabelteveabbonemanget istället. Varför ska man betala massa pengar för att se reklamkanaler? Dessutom är det ändå bara skräpiga docusåpor som visas.
Hejsan!

Kan inte låta bli att lägga mig i..

Jag kommer troligen ett skaffa parabol som jag själv sätter upp.

Problemet är bara att jag inte har en aning hur man gör..

Parabolen har jag..antennsladd e inga problem men sen då..krävs det nån låda osv..???
Ja, bubben!
Du behöver en digitalbox till parabolen… och ett abonnemang!
Hej!

Men jag har ju hört att man kan få 400 gratiskanaler om man bara koppar upp sig mot rätt satellit..ehh?

Och vaddå abbonnemang?

Vem beställer man det i från då?

Vaddå digitalbox? Vilken sort då och var köper man den?

Ciao
bubben:
Ja, det stämmer med en massa gratiskanaler. Men det är nog inga som du vill titta på... om du inte gillar tyska och grekiska kanaler förstås?

Ett abonnemang skaffar du dig via Viasat, eller CanalDigital... och oftast erbjuder de sina nya kunder ett gratispaket med parabol och box. Kolla på deras hemsidor!
bubben om du har en parabol dås skall du rikta den till astra du får sigalen

Jacko bubben har rätt flesta världen har inte styrka sin digital än.

Fajjer, UHF används inte såna signaler. comradio har UHF kvar men dem blir ochså digtal en dag.
Prova att dra ur sladden och vänta 1 minut så kanske det ordnar sig...........

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem