Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ang. templates

Ang. templates

Nytt inlägg från Datordelen...

Jo Göcke, jag förstår vad du menar, och det har inte med att göra "hur jag vill ha det" som du generaliserar lite för lätt.

Men att klistra in länkar är inte något konstruktivt, det är inget svårt. Då skulle man ju på varje fråga här på forumet bara skriva "sök på google", "sök på altavista", "kolla alla de 14 första svaren på yahoo - återkom sedan om det inte ordnar sig. Lycka till".

Jag tycker det har blivit en tendens att enkelvindigt bara kasta upp en massa länkar. Du har däremot vanan att klistra in det som har med frågan att göra och där är ju det som ska vara praxis, att försöka lösa problemet.

Jag tycker att om man ska svara på en fråga och sätta in en länk så bör man själv ha en aning om vad det kan handla om och om det har att göra med det faktiska ämnet ifråga.
Annars kan man lika gärna strunta i att skriva in ett inlägg som är oväsentligt för problemet. Det finns ingen skyldighet att "skriva bara för att".

Här är ett ex från min tråd som jag har svårt att förstå:
"template är ju mall och kopplas med andra sidor
sen blir pränta eller ekar besökare då men det är inte vikigt
för en enkelt om en sida koplas med SQL databaser m.m då är bra man ekar besökare iställe".
Vad har det med detta att göra:
"Vet någon nån sida om templates och hur de funkar?
Gäller ju helst för dreamweaver, men allt är intressant. Gärna 1-2-3 basic sida... tutorials osv"

Och nej, det har inte att göra med att jag är missnöjd med svaren, jag fick faktiskt ett par jättebra förslag.

Är det bara jag som känner så här eller?
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Hej!

Jag har en kompis som är bra på hemsidor mm..

Du kan gå in på www.grynnan.se och titta!

Han kanske kan hjälpa dig?
Bubben ja jag skulle inte hyra honom för webbdesign iaf..
Hoppas han är bättre på programmeringsbiten som han också säger att han är bäst på. ;)
Hejsan!

Nja..just nu kanke han vilar upp sig..men han är väldigt duktig!
Annons
lb att klistra in länkar är väldigt konstruktivt, du måste förstå hur man ska utnyttja resurserna på internet i form av sökmotorer.
Kan du hantera en sökmotor så kommer du kunna hitta lösningen på de flesta problem du har.

Och praxis på internet är använda sökmotor först lägga ned tid på att lära sig söka. Hittar man inget då kan man börja fundera på att fråga andra. Och det är inget jag har hittat på utan det är praxis för att folk ska lära sig utnytja internet istället för att bli beroende av andra för hjälp.
Jag håller med dig lb

vill ni att jag skall återgå att även radera dessa företeelser.
med risk att få på läppen
ansvaret ligger ju annars på den som skriver.

// göcke
Rob, jag håller ju delvis med, men det får inte vara så att man söker t.ex "template" och klistrar in det tre första länkarna som dyker upp, ett tips innebär ju inte det, det har inget att göra med hur man söker information, man måste ju utgå att den som ställer en fråga:
1. Kan inte lösa problemet själv.
2. Sökt på Internet, men gått bet på det av olika anled.
3. Vill få svar på det han/hon skrivit i inlägget
...3:an Låter för vissa självklar men är det inte. Ett intressant exempel på det jag menar är just denna länk, där bubben och t.ex du Rob inte ens har läst vad inlägget handlar om... att inte sätta in oväsentliga, ickekonstruktiva ilägg...

Göcke jag håller helt med dig, den som skriver har ansvaret, men läsare och den som svarar har även den ett stort ansvar.

Ett förslag kommer därför till Daniel:
Sätt en liten ruta till höger om denna plats där jag nu skriver ett inlägg med några enkla regler:
"Innan du skriver inlägg läs igenom tråden och svara sedan. Inlägg som inte har med tråden att göra kommer att raderas, det är ett tidsödande jobb som vi, den som skriver inlägget gärna undviker. Tänk på att ge konstruktiva svar (gäller inte i diskussioner osv med egna åsikter osv). "
Nåt liknade är mitt förslag
jag inser såklart att man diskuterar i trådarna... även om ren teknik...
Vi har ju många experter här



Mvh Lb
Hej ja kan tipsa om en torrentsite som e speciellt för självstuderande ändamål, dreamweaver å fireworks e nga utav dom...Obs detta e bara ett tips å det gäller då templates.
hxxp://bitme.org....Feed your brain because knowledge must be free. Självklart går det bra å radera mitt lilla inlägg om jag missade poängen....i detta forum. Ha de så länge
lb ok jag får hålla med dig då..:)

men i din lista kan du stryka punkt 2. För majoriteten frågar först och söker sedan..:)
, jag vet nr 2 går fetbort

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem