Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Router

Router

Hej alla
Min dotter har skall äntligen få bredband och eftersom familjen har 4 datorer som skall kopplas in antar jag att hon måste ha en router för att klara detta. Hur funkar detta? Från bredbandsleverantören får man väl bara en IP-adress. Är det då routern som får den adressen och dennes programvara sen routar ut till dom olika datorerna som i sig har egna IP-adresser som man bestämmer via något installationsprogram? Har jag fel eller.....
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Godmorgon..
Haha, kan ej göra annat än att skratta.
Tack alla för ert engagemang. Dottern är 40+ så hon fixar nog det här nu när vi har fått lite mer "kött på benen". Hon har valt BBB:s ADSL och om det är bra eller dåligt får framtiden utvisa. Det finns ju lite olika synpunkter på det både här på IS och i resten av världen.
Än en gång TACK
Tack till Fajjer och Rob! Sökte på BBB's hemsida och fick till svar at Bredband 24a kr.378,- månaden var möjligt for mig.
Jag ringde kundtjänst för at höra hur lång tid byta av operatör kunde ta, och fick till svar av den trevliga tjejen, at högst någon dag, ville detta ta.
Men jag kollar upp vilken hastighet vi kan erbjuda dig sa hon, du kan endast få 8 m/b blev svaret, och till vilken pris då undrade jag, de blir kr.378,- månaden!
Varför kallar dom tjänsten Bredband 24 då?
Jag ökar nog hastigheten på mitt Telia abb. till 8 m/b, och betalar 10 kr mera månaden! (Telias 8 m/b kr.389,- månaden)
Man vet vad man har, och nu börjar jag bli osäker på vad jag eventuellt får.
Annons
Måste rätta prisuppgifterna, Telia kör en drive just nu så priset för Upp till 24 Mbit/s nedströms och upp till 1 Mbit/s uppströms är kr 389,-
Och Upp till 8 Mbit/s nedströms och upp till 0,8 Mbit/s uppströms är kr 359,-.
Ingar: Att det står att du kan få upp till 24 Mbit/s på deras hemsida är bara en preliminär bedömning.
Nogrannare kontroller om vilka hastigheter man verkligen kan få sker manuellt.
Tekniska begränsningar på stationen och kvaliteten på teleledningarna är det som i slutänden är avgörande för just den hastighet dom kan leverera dig.
Fajjer han ringde till KUNDtjänst.

Ingar inga extra inställning routerhar det startard. funkar bäst så,

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem