Tisdag 16 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Com Hem?

Com Hem?

Jag hör allt för ofta hur Com Hem anklagas för att vara en så pass dålig leverantör av internet. Att man genast skall skaffa BBB istället som är så pass mycket (bättre)?
Det är bara rent tomprat. Det dåliga rykte som Com Hem har fått förtjänar dom verkligen inte.
Com Hem har över hela Sverige väldigt stabila servrar. Jag vet inte en kotte som som använder Com Hem som inte har en stabil lina på köpet.
Jag funderar på att säga upp avtalet med BBB och gå tillbaka till min gamla hederliga och väldigt stabila Com Hem-lina igen, som inte ballar ut i tid och otid.
När det Gäller coaxial anslutning så är kvaliteten överlägsen den DSL-anslutning som sker via telenätets koppartrådar.

Com Hem håller nu under 2005 på att uppdatera mjukvaran på sina servrar till euro docsis 3.0 vilket innebär att dom kan och kommer att erbjuda sina kunder både 10/10 och 100/100-lina under våren 2006. Jag kommer utan att tveka välja dom före BBB:s ADSL som jag nu använder.
LÄNGE leve Com Hem!
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Lilla Fredrik spelar ingen roll vilken mjukvara har server.
mina vänner har aldrigt haft problem BBB och COMHEM
comhem kör samma server som telia och jag kör telia 24mbt
adrigt fel, men du fr jämt fel på datorn ändra för mycket och inte du förstår.
Gösta:
Du har, å andra sidan, fel i så mycket annat!!!!!
@Fajjer: Jag håller med. Jag har haft Com Hem i ungefär ett halvår och det har aldrig varit något strul.
Annons
Hej jag har haft comhem i fyra år aldrig haft problem med comhem!! Men derimot med bbb det hade jag i ett år det enda man kan klagapå är att det är svårt i bland att komma fram till supportern men det gör inget för jag ringer sällan dit. länge leve comhem!!!!!
Fajjer coax kommplingarna är inte överlägnsa VDSL inte idag iaf får se vad COm Hem gör nästa år, men troligen blir deras nya planer på snabbar download sunk då åxå eftersom de kör asymetrisk uppkoppling istället för symetrisk.

Problemet jag har upplevt med Coax anslutningarna är att de har värdelös connection imot andra leverantörer vilket är irriterande om man spelar online.

Iof när jag hade CHello som även de är kabel greja så fick det mig att besluta att aldrig skaffa något liknande igen, så dålig stabilitet har jag aldrig varit med om på telias ADSL eller BBBs VDSL.
Gösta: Istället för att greppa dina påståenden direkt ifrån luften som du verkar göra så är det väl ändå bättre att du åtminstone försöker sätta dig in lite innan du börjar motargumentera.
Anledningen till att Com Hem byter till euro docsis 3.0 är för att dom INTE kan leverera dom hastigheter som dom vill kunna med den mjukvara dom använder sig av idag.
Därav anledningen till att dom uppgraderar servrarna. Även euro docsis 3.0 har begränsningar på max 200/100, så JO, mjukvaran på servrarna spelar en väldigt stor roll på vilka hastigheter som kan erbjudas.

Com Hem och Telia kör ju inte ens med samma teknik så det är inte ens jämförbart i detta sammanhang.

Rob: Rent teoretiskt sätt så håller avskärmade koaxiala kablar högre kvalitét. Har man strul med sin lina så är det andra saker än kabelkvaliteten som är avgörande.
För mig fungerade Com Hem toppenbra att spela på m.m. Jag tror att även det beror lite på vilken station som man är ansluten till.
LOL det är inte bara där gosse. om du tror det.
det flera saker terminal, router Switchar,
skriv inte du inte vet om något ting. du har inte jävla utbildning
om sånt nätverktekniker.
gå kurs och skaffa jobb. jag har redan jäövla bra jobb.

Jag vet du får jämt fel på bbb du tror du gör rätt dina burkar men verkar inte funkar
Dig kan man inte diskutera med Gösta, men ett gott skratt kan du alltid ge oss.. ;)
Dom flesta som hus som har Com Hem är ju flerfamaljshus.
Och inte helt ovanligt i sånna hus är att coaxkabeln är kopplad i ett ringsystem. Tyvärr medför detta att om nån i våningen under eller ovanför har varit och micklat i sin antennkontakt så kan det medföra att man själv få störningar.
Bättre fungerar det oftast om huset är kopplat i ett stjärnsystem.

Jag har själv haft com Hem både hemma och här på kontoret i 4-5 år ungf. nu och de senaste 2 åren har det fungerat alldeles ypperligt.
Jag gick visserligen över till Glocalnet ADSL på kontoret för nåt halvår sedan, men det berodde bara på priset , inte på kvaliten.

Hemma hade jag jätte probelm med Com Hem första året, men det blev bra efter att jag bytt alla kablar ända från källaren till översta våningen.
Jag skall snart flytta till ett nybyggt bostadsrättshus. Även där kommer jag att välja CH. och då på allt vad gäller TV, data och även telefoni.
/B
Ja när det gäller ip-telefoni är det tur att det finns mobiltelefoner. Eftersom ip-telefoni inte är i närheten så stabilt som vanlig telefoni är eller ens har samma krav på sig att vara så stabilt är det bra med mobilen om olyckan skulle vara framme.
Det jobbigast med en ComHem lösning med allting i ett är ju endå att lägger tv:n sändingarna av försvinner internet och telefoni åxå.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem