Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Scouter

Scouter

Hejsan!

Såg nåt roligt på t-banan..

Scouter i sina blå skjortor.

Med tanke på att många ungdomar inte har nånstans att ta vägen så är scouterna ett jättebra sätt att hålla ungdomar borta från problem och gatan samtidigt som dom lär sig kamratfostran och att man ska ta hand om varandra.

Jag skulle ialla fall sätta dom på prov på scouterna/kyrkan eller liknande så dom slipper detta med dra på stan/gäng osv. när nu så många ungdomsgårdar stängt eller vad tycker ni?

Man får ju bra jättebra kompisar också och att man får ut och campa mm.

Alla blir ju glada av detta och vad jag vet kostar det inte allt för mycket heller.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej igen!

Här kan man läsa mera:

http://www3.scout.se/
Hejsan.

Är det någon som har erfarenhet av scouterna skulle det vara intressant att höra vad ni tycker om dom och om det är bra.

Jag personligen tycker det verkar vara ett jättebra sätt att underhålla barn och få dom till mera ordentliga människor.
ja själv har jag en snöscouter av märket arctic cat
Annons
Bubben det är ett dåligt alternativ till att återinför fritidsgårdar och fritidsledare. Alla är inte intresserade av att strosa runt i skogen och leka med pinnar och kottar. (jupp jag var scout 1 termin)

var det inte för någon dag sedan det stod om hur scouterna förnedrade och mobbade varandra?
en kompis till mig, drog med mig till ett scoutmöte när jag var liten.
det var om överlevnad, då vi kokade kottar
(som jag tvingades äta)
samt andra överlevnadstipps (har förträngt dessa pga den traumatiska kott-händelsen)
kan sägas, jag gick aldrig tillbaka! *lol*

kanske det är kul för andra??
men kanske inte är passande för alla..
hej jag fattar ingenting hahaha
Hejsan!

Ok..visst det är tufft och hårt att att äta kottar mm.men det är ännu tuffare att sitta i fängelse tack vare att man blivit en skitstövel som skyller allt på samhället och går ut och slåss.

Kamratfostran är bra och det är egentligen bara riktiga män som klarar av det.

Men det gäller att börja tidigt innan puberteten då dom flesta problemen börjar..

Ta detsom ni vill men jag tror i allafall att det är bra och skapar en bättre framtid för Sverige.

Och joo..det är ett bra alternativ till fritidsgårdar då dom har stängt pga besparingar..

Man träffar nya kompisar och får nya värderingar.

Bubben märks att du lever i det förgångna som tex "det är egentligen bara riktiga män som klarar av det." så vad ska unga tjejer göra som har problem ska de börja virka och gå på syjunta?

Nej ungdomsgårdar och fritidsledare det är vad som behövs. Är så liten del av ungdommar som är intresserade av scouterna så det är inget vidare alternativ och så är det inte träffar alla dagar i veckan, de behövs oftast någon som kan köra dem till scoutmötet. medans fritidsgårdar finns i närheten av de flesta och de är öppna alla dagar i veckan (de få som finns kvar) och fritidsledare är gratis att prata med. Vilket många ungdommar behöver idag vuxna att prata med.

Och när de blir äldre återinför värnplikten. Där får de lära sig nya värderingar och lära sig jobba med andra vare sig de vill eller inte.
Och för många är det räddningen.
Jag har vare me i Scouterna. Det var ganska kul. Vi fick göra massa roliga saker. Men jag sluta när jag var ensam tjej me killar som var typ 5 år äldre än mej.
Vist är scouterna ett bra alternativ för de som gillar naturen.
man hänger ju inte på en fritidsgård hela kvällen alla dagar i veckan.
så fler alternativ är bara av godo.
Att se ned på scoutrörelsen är ett dåligt argument.
förmodligen så har man liten kännedom av vad som egentligen
händer i den rörelsen.
en del jag känner har utvecklat sina datorkunskaper, radioamatör kunskaper och fotokunskaper där.
en del är marinbiologer nu och andra har fåglar som jobb osv
de har också utvecklat sina artistiska anlag att jobba med händerna
eller om de är sjöscouter så har de förmodligen ett gediget kunnande
i att segla mm. man kan säker radda upp en hel del färdigheter som
man kan få i en rätt organisation.
är man rätt i tid så anordnas resor till främmande länder
och man får träffa likasinnade.
senast vad jag vet så var en grupp Svenskar till Thailand där representanter från hela värden var samlad.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem