Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Scouter

Scouter

Hejsan!

Såg nåt roligt på t-banan..

Scouter i sina blå skjortor.

Med tanke på att många ungdomar inte har nånstans att ta vägen så är scouterna ett jättebra sätt att hålla ungdomar borta från problem och gatan samtidigt som dom lär sig kamratfostran och att man ska ta hand om varandra.

Jag skulle ialla fall sätta dom på prov på scouterna/kyrkan eller liknande så dom slipper detta med dra på stan/gäng osv. när nu så många ungdomsgårdar stängt eller vad tycker ni?

Man får ju bra jättebra kompisar också och att man får ut och campa mm.

Alla blir ju glada av detta och vad jag vet kostar det inte allt för mycket heller.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Hej!

Rob:

Ursäkta mig sååå heemskt mycket!

Jag var lite trött och glömde lägga till "............" tecken..= fingerviftning!

Hoppas det blev uppklarat nu..

Ciao!
Hej!

Rob:

Och JA..du har så rätt kanske men nu finns det knappt pengar till några ungdomsgårdar längre..och då gäller det att hitta alternativ.

Jag tror mig minnas att varannan undomsgård fick stänga på 90-talet.
Och vad ska de göra på fritidsgårdarna då? Sitta framför varsin dator och chatta med varandra, och spela spel? För det tycks vara de flesta ungdomars största intresse som det ser ut idag.
Annons
Gabriel man umgås med varandra, och ja har gården råd med datorer och tv-spel är det nog uppskattat av ungdommarna.
Eftersom de flesta som skriver i den här tråden verkar hör till den äldre generationen och inte har en aning om vad ungdommar tycker om att göra så är det väl bättre om vi som är yngre bestämmer det?
Rob, jag håller helt med om att det är mycket bättre att fråga ungdomarna vad de önskar, istället för att mata dem med det som vi äldre tror att de gillar, eller sånt som vi äldre tycker att de ska ha.
Hatar all form av toppstyrning!
har de yngre så dålig fantasi?
har alltid trott att de väljer det de vill göra.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem