Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Nya pass

Nya pass

Hejsan!

Idag är det dags för nya pass och det jag reagerar emot är att jag hört att man skall lämna blod/saliv eller annat som ska samlas in i en dna-databas..

Sedan så är det som vanligt USA som bestämmer villkoren för resten av världen hur allt ska vara..(demokrati)?

Det blir nog jättebra och man får väl lämna blod/fingeravtryck och kissprov mm.. i framtiden..men vad gör det när allt bara passar USA?

Jag hade en kompis som skulle hälsa på sin syster i Israel och då klädde dom av honom naken och kolla där bak också...

Han var ju svensk för guds skull..

Men som sagt var: Det blir nog bra i framtiden nån gång...
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Hejsan!

Vad?

Nej..jag har inte blivit analvisiterad ännu men snart är vi där tror jag...en kompis till mig blev det på en resa till Israel!

Och jooo..jag brukar resa utomlands då och då..

Och snart har vi nummer intatuerade på armen också...*asg*

Hej igen!

Nästa steg är att dom friska går till vänster och dom sjuka/arbetslösa mm till höger med dagens politik.

Göcke:

Lite ser väl vilket håll det lutar åt med alla besparingar på just dom svaga i samhället..(kolla nyheterna) 1991-2005

Tycker du att detta är rätt?

Och tycker du att det är rätt bara för att USA är en superekonomi och har världens största kärnvapenarsenal att dom kör över hela FN som vi just skapat för att moteverka ett nytt 3:dje rike?

Det tycker inte jag!

Vad har detta med pass att göra ?

du tar ut svängarna alldeles i onödan Bubben.
och du överdriver i stort och i smått.

klart att passen skall visa att du är du och inget annat.
är det sedan svårt att förfalska dem så underlättar det för alla
att resa om kring.
Det gör det ju även mindre sannolikt att du skall drabbas av
överaskningar i kontroller också.

så varför röra upp himmel och jord för en sak som borde vara
självklar.
När vi vet att folk reser runt med förfalskade pass.
och att vem som helst kan bli stoppad i rutinkontroller.

själv så blev min motorcykel nedplockad i molekyler vid ett tillfälle i tyskland när de trodde att jag smugglade knark i ramen.
och avklädd i bara mässingen, men inte kan man klandra
något annat land för det.
blir man misstänkt så blir man.
Annons
Hejsan!

Jo..jag fattar vad du menar men varför kom då inte detta tidigare utan först EFTER USA blivit attackerat och kändes det inte obehagligt när din motorcykel blev sönderplockad och du ansedd som en knarksmugglare trots att inte du gjort något?

Det skulle jag tycka!

Stå där som ett fån medans alla andra åkte förbi och undrade vad är det där för en brottslig typ...

Visst vad vet dom..men i alla fall...

Skulle vi ha järnkoll på alla så skulle ju vi haft det för länge sen om den nu ska vara så eller...?

Och jag vet ingen förutom H--ler eller s---in som skulle varit gladare över detta kontrollerande...

Så snälla..jag vill INTE återgå till ett samhälle som jag vill glömma och begrava för alltid...

Varför också alltid trampa på de svaga i samhället när det finns dom med pengar och makt..?

Vad är det som har hänt efter 1991???

Jag bara undrar???

Passens utformning har alltid varit en diskussion mellan länder och världsdelar. Hur de utformats har stöts och blötts i många
turer. och nu har ju tekniken kommit så långt att det anses som
riktigt att ändra passens utformning.

Det har ju inte med att trampa på de svaga.
det har ju att göra med att stoppa de som tjänar illegala pengar på förfalskning och smuggling och annan brottslighet.

Jo Bubben , visst tycker man att det är tråkigt att bli vissiterad på detta viset. men man måste också se det komiska i situationen. tillråga på allt så fick jag montera ihop MC-n själv.
Jag ser händelsen precis som den är, en rutin kontroll från polisen. det hade kunnat vara en alkotest eller syntest eller vad som. nu var det knarkspanare som stoppade mig.
och sådana händelser fanns alltså före 91, så varför stirra sig blind på årtal och händelser, hela livet är fullt av överaskningar.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem