Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

USA: ett ruttet land

USA: ett ruttet land

Godmorgon,

på morron nyheterna visades bilder på hur några poliser i USA misshandlar en till synes ofarlig svart man. Det gör mig duktigt förbannad och blir ännu mer bränsle till min ilska mot USA.

Jag blir nästan lite sjuk i vredens stund och önskar att talibanerna eller några andra bombar USA tillbaka till stenåldern. Jag vet att allt och alla i USA inte är dåliga men jag blir lite enkelspårig när jag är förbannad.

Det som är värst är att USA som jag ser som en förtryckande, imperialistisk och ond nation vägrar erkänna sina misstag och framställer sig som en god nation som bara gör gott.

Tänk om alla pengar som usa bränner på att kriga och hålla på med annan skit utomlands lades på sociala reformer, sjukvård, skolor och allt annat på hemmaplan som behöver förändras.

Jaja, nu har jag skrivit av mig. känns lite bättre.

Godmorgon
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

Nästan sjuk?
jo det va väl att ta i lite. självklart önskar jag inte någon nåt sånt.
Svensk:
Aj, aj! Nu får du snart Ramon på dig… skojar
Annons
Ett liknande ämne diskuterades nyligen i tråden: "Va f.. är det för ett jävla skitland", initierat av undertecknad

I övrigt håller jag med dig

EZ
Hemskt,men tyvär händer det överallt i världen,även hoss oss i Sverige.Men ,klart,det är ingen ursäkt.Jag säger bara,"fyfan"
Instämmer med Uffe...

"nästan sjuk ?"

Ett tips...

Använd spegel när du letar fel, inte kikare.

Det känns inte bättre, men är mer produktivt.
Vad jag menar är...

Varför tror "vi svenskar" alltid att vi är bäst ?

Varför vill vi att andra skall ändra sig ?

Och varför är andra oftast bara bra om de tänker som oss ?

Sista frågan deriverad från, "Jag vet att allt och alla i USA inte är dåliga men...", vilket implicerar att det finns amerikaner som tänker som svenskar och därmed skulle vara bra.

Ytterligare ett par frågor...

Kan vi det vara så att vi vägrar att se deras sida att vi vägrar erkänna att deras "vägran" kan vara berättigad (om det nu är en vägran från deras sida. det kan ju också vara så att vi har fel och då är det någon annan som vägrat inse något) ?

Kan det vara så att det svart och vitt seende som vi anklagar USA för, går att påvisa hos oss också ?


hmmm
Micke:
Mycket bra!!

"Använd spegel när du letar fel, inte kikare." Så här borde många fler tänka!!
Ja, Usa är ruttet, fy fan för poliser som misshandlar färgade.
Tacka vet jag Sverige, där misshandlar de färgade polisen.

Det kallar jag ordning o reda.
Jadu, Svensk. Nu har jag också sett TV-bilderna och jag kan bara instämma med dig. 64 år gammal, och lite full, och blir misshandlad så. Det är för jäkligt. Tur att det filmades och att polismännen kunde anhållas. Hoppas att de aldrig mer får se en polisbricka!!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem