Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

USA: ett ruttet land

USA: ett ruttet land

Godmorgon,

på morron nyheterna visades bilder på hur några poliser i USA misshandlar en till synes ofarlig svart man. Det gör mig duktigt förbannad och blir ännu mer bränsle till min ilska mot USA.

Jag blir nästan lite sjuk i vredens stund och önskar att talibanerna eller några andra bombar USA tillbaka till stenåldern. Jag vet att allt och alla i USA inte är dåliga men jag blir lite enkelspårig när jag &...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: «1 2

Zizzu får väl instämma med dig. Då med tanke på Ronna händelsen här för några veckor sedan.

En annan intressant grej är, ju att ingen ser det ur polisens synvinkel. Vad vet ni här om hur bra vård de får för allting de är med om dag in och dag ut år in och år ut. Alla hot de får, inte mot dem som polis utan mot dem som privatperson. Som Ronna händelsen, där får polisen skit när det är ett gäng ungar som startar det hela och är orsaken till att det kom kravallpolis. Sedan har deras vänner mage att anklaga polisen när de inte ens borde har varit ute den tiden på dygnet, och vad fan gjorde hela granskapet där och hota polisen. Om inte det får en att må dåligt som polis och kan ge upphov till vad som hänt i USA igen så undrar jag vad poliser är för supermänniskor som inte ska kunna lida av posttraumatiskstress? Vill bara försöka få upp ögonen på er att det kan finnas andra perspektiv.

Zacko du kan nog vara lugn de får inte se en bricka igen om bevisen är så tydliga så hamnar de i fängelse och där kommer de troligen bli dödade eftersom de är föredetta poliser.
Rob:
Jag håller med dig. Jag tycker också att polisen får ta mycket onödig skit, men det rättfärdigar inte en misshandel för det. De ska vara utbildade för sitt jobb, och deras jobb ser ju så ut idag. Varken du eller jag kan ge oss på en stackare bara för att vi haft en dålig dag på jobbet. Några som tydligen hade en dålig dag på jobbet var ju dessa amerikanska poliser. Kan hända att mannen sagt något som retade upp dem, men det rättfärdigar, återigen, inte en misshandel.
Jag låser denna tråd nu.
man kan applicera denna ilska på mycket som man ser på TV.
eller är med om i verkligheten.

Jag kommer att radera liknande utan krusidull.

Ett gott råd , kyl ned er ilska innan ni startar en tråd.

mvh // göcke moderator IS

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem