Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Anti pirat byrån

Anti pirat byrån

Nu har dom lyckas igen
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Hejsan!

mr TACO:

Vad pratar du om?

Ta det lugnt..

Det är ju troligen bara filer som ligger på servrar dom kan spåra..DC Och kazaa är nog ganska säkra ställen verkar det som..

Och det kommer nog inte bli nåt av det där ialla fall..

:krammar:
mrTACO har de gjort något nu?
Vad jag vet så är det bara ett gammalt fall som är 6 mån gammalt som äntligen har fått tid i domstol. Det tar så här lång tid i rätten.

Det här fallet kan sätta praxis på hur fallen i fortsättningen ska hanteras. Jag skriver kan eftersom det kan bli så att han döms efter gamla lagen och vi har ju en ny nu. Men får han bara böter så kan APB lägga ned eftersom polisen inte får ta reda på personuppgifter utifrån ett IP-nummer då.
Jag kan inte tänka mig att han i fallet, då han är anmäld för att ha spridit ut filmen "Hih Hip Hora" kommer att dömas till något annat än enbart böter, om han nu inte blir friad helt.
Annons
Hej igen!

Rättelse:

Jag hade fel..

Det var visst på DC som APB hade spårat mannens IP-nummer..

F-låt..
VARNING ( DC++ ) ( KAZAA ) ÄR INTE SÄKRA

Tack för tipset chris
Vilka är säkra då?

EZ
vill man vara säker skall man inte ha datorn uppkopplad på nätet, nätverk eller stoppa i cd/dvd-skivor eller disketter för då utsätter du datorn för en risk. helst ska du inte installera något på den heller för då kan någon sätta sig vid den och hacka den. Bästa är att ha kvar den i kartongen och aldrig öppna den och aldrig använda den då är man helt säker från alla intrång i datorn.

Men då försvinner väl vitsen med att ha en dator. Så säker kan man aldrig vara om man ska ha en dator.
Hej!

Electric zombie:

Det ska tydligen komma nåt nytt från http://freenet.sourceforge.net/

Det ska tydligen vara både krypterat och skydda IP-nummer men det är bara under utveckling ännu..

Hur skall dom kunna skydda IP-adresserna så länge som det är peer to peer?
Eller skall all data stömma igenom servern? Snacka om lagg!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem