Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Optad speldator

Optad speldator

Har någon åsikter om hur man får en riktigt bra speldator idag för runt 20 till 25 tusen. Vilket grafikkort är bäst, ljudkort osv.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Nej Robban.

I vanliga fall hade du haft rätt, men eftersom moderkortet jag rekommenderar stödjer Dual Channel DDR .. (finns bara på nForce2 och intels nya chipset) så har North bridge TVÅ st bussar till minnesslotarna.
Det innebär att processorn via north bridge kan addressera två minnesbanker samtidigt.
Följdaktligen innebär det en ganska kraftig prestanda vinst att använda 2 minnen istället för ett.
Måste bara påpeka hur osmakligt jag finner ditt namn Dr Dirlewanger. Inte särskilt roligt. För er som inte vet var SS-Oberführer Otto Dirlewanger en av de värsta krigsförbrytarna under WWII.
Dem platta skärmarna e ju mkt snyggare än en vanlig monitor... , ska investera en nya dator och då får det bli en plattskärm på 20ms, spelare ändå inte så mkt spel....
Annons
Hur kan någon som namnger sig som Theodore Eiche (Eicke) kalla det osmakligt att någon namger sig som Dr Dirlewanger, när dennes pseudonym är Kommendanten från dödslägret Dachau? Horribelt att någon på detta sätt skämtar om något så fruktansvärt som förintelsen.
Nu får ni väl ändå skärpa er Globolcnik, Eiche och Dirlewanger! Sluta genast att använda döda SS-män som nick när ni postar era inlägg. För egen del känner jag mig enbart äcklad av er barnsliga humor. Gör istället som undertecknad och alla andra, använd era riktiga namn när ni skriver era inlägg.

I sak skulle jag bara vilja tipsa alla om plattskärmen 1889 från Dell. Den är jättebra!

Rudolf Höss
Till er intresserade av att köpa en ny dator och behöver råd till det, kommer jag snart att öppna min Köpa-dator-guide. Så fort jag är klar kommer jag att presentera det på start sidan.

Eftersom denna tråd spårat ut är den nu låst och inga nya svar kan publiceras i denna tråd. Låt mig slippa följa upp era ip-nummer och sköt er i fortsättningen.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem