Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Lotto-Erik

Lotto-Erik

Hejsan!

Stackarn har tydligen nästan drabbats av ett nervsammanbrott..

Jag tycker han borde ta en härlig semester med sin familj till en söderhavsö och njuta av några Pina-colada!

När man vinner så där enormt mycket pengar gäller det att tänka logiskt och hålla huvudet väldigt kallt!

Man skall försöka leva ett normalt liv med en ca: 8000:- i månaden man troligen får på räntan av pengarna och inte ett öre mera..!!!

Man kan ju också skänka en del till röda korset eller investera allt i humanfonden eller liknande!

Framförallt får man låta någon annan känd finansman typ wallenberg eller Lundberg ge en råd så man inte får nån slags hybris och bränner bort allt på materiellt skräp eller blir lurad!

Dom brukar ju veta hur man förvaltar pengar!

Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

"Man skall försöka leva ett normalt liv med en ca: 8000:- i månaden man troligen får på räntan av pengarna och inte ett öre mera..!!!"


Och hur får du fram usla 8000kr/mån i ränta på 122 miljoner, om han placerar så dåligt att han får bara 0,25% i ränta så kan han ta ut ca 25000kr i månaden brutto.
Varför ska man leva så snålt när man har pengar? Är det svenska avundsjukan som gör sig påmind?
Han har ju pengar då ska man leva. Sätta in endel på banker utomlands där det är bättre ränta och investera endel är ju självklara saker. Sedan vad man ska investera i är nog inte humanfonder eftersom de inte ger speciellt stor avkastning.
Men du har helt rätt i att man ska akta sig för o bli lurad och inte leva över sinna tillgångar.
*nynnar*
- om jag hade pengar,
tra la la la la la la la la la la laaaaaa!
Annons
Christer:

Va bra..då gjorde jag ju en bra överslagsräkning eftersom det blev så mycket över..hurra...
Rob:

Nee..men varför leva som en jetset när det en vacker dag kan ta slut..det e väl onödigt..

Sen vet ju inte jag om Lotto-Erik har barn men då kan det ju vara bra att det räcker i flera generationer eller..?

Undrar om det går att leva ett normalt liv efter en sån vinst?, tror inte det går en dag utan att man tänker och funderar på alla miljonerna.
Själv skulle jag unna mej både det ena och andra som man bara kunnat drömma om tidigare och försöka leva ett rikt och gott liv utan att för den skull ösa ut slantar åt alla tänkbara håll förutom till hjälporg. som skulle få sin del.
Men å andra sidan vet man ju inte hur man skulle reagera om det skulle hända...man kanske blir så snål så man inte unnar sej ett dyft.
Nu ska jag nynna med m0zQit0z en stund -- om jag hade ....
Bubben jo man behöver leva. Och ja allting tar slut en dag men det är då, därav att man gör investeringer (då verkligen inte i humanfonder) är så det räcker längre och förhoppningsvis även utökar ens kapital.

Men bara för man har pengar ska man ju inte behöva försörja alla sina barn barnbarn och deras barnbar osv. Det man gör är istället att ge sina barn en bra start i livet så de kan bli något och tjäna egna pengar på att vara entreprenörer.
Rob:

Det handlar inte om att "försörja"..det handlar om framtida ekonomisk säkerhet..

Och humanfonder kan väl vara bra för att hjälpa andra..så det är ju bättre än inget i alla fall..
Om jag hade så mycket pengar så skulle jag köpa godis.
Stackars Lotto-Erik.
Om han tycker att det är allt för jobbigt så kan han sätta över alla pengarna till mitt konto så blir han ju av med anna pengabekymmer.
Vad gör man inte för sina medmänniskor?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem