Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Lotto-Erik

Lotto-Erik

Hejsan!

Stackarn har tydligen nästan drabbats av ett nervsammanbrott..

Jag tycker han borde ta en härlig semester med sin familj till en söderhavsö och njuta av några Pina-colada!

När man vinner så där enormt mycket pengar gäller det att tänka logiskt och hålla huvudet väldigt kallt!

Man skall försöka leva ett normalt liv med en ca: 8000:- i månaden man troligen får på räntan av...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Bubben: "Framförallt får man låta någon annan känd finansman typ wallenberg eller Lundberg ge en råd så man inte får nån slags hybris och bränner bort allt på materiellt skräp eller blir lurad!
Dom brukar ju veta hur man förvaltar pengar!"


Skojar du eller spelar du dum?
Fajjer oj oj vilken skattesmäll du skulle få då har du tur kanske du får 10kr över efter att göran har höjt sin lön med skatten de skulle dra från dig då.
Jag vet i all fall vad jag skulle göra om jag vann 122 miljoner.
Skulle köpa mig en hyfsad yatch.
Anställa lite just besättning.
Sen skulle jag ge mig ut på en låååång kryssning - i varma hav.
Dricka goda groggar - bara njuta av livet.
Bada i poolen på min yatch.
Whaow.
Men det är klart - jag är ju vattuman och livsnjutare.
Annons
Svanen:

Skulle du inte ha en enda tanke på dina barn eller barnbarn???
stefan:

Samma svar som till svanen!!
Rob:

Det är jättebra att du är för hyperkapitalismen och att "mycket skall ha mera och den som inget har skall inget ha" men nu (råkar) vi leva i ett land där man förmodas ställa upp för varandra i en för alla och alla för en..

Men passar det inte så finns ju alltid USA...*LOL*

Hej hej!

Jag tycker ialla fall att man skall tänka på sina nästkommande då det inte e varje dag man vinner 122 miljoner..!!!
Bubben jag är bara realist.
Och har jag pengar vill jag njuta av det. Förstår inte alls din mentalitet du tycker man ska snåla på 8kkr i månaden.

Och ""mycket skall ha mera och den som inget har skall inget ha""
Han hade inget när han vann var han abetslös hur går din teori ihop då?

Med så mycket pengar lite kloka investeringar och placeringar så blir det mycket över till sina barn vare sig man vill eller inte förutsatt att man inte skriver i sitt testamente att man ska ge bort allting.
Personligen skulle jag inte vilja vinna så mycket...2 miljoner kan man hantera.

Har man aldrig haft gott om pengar förr så begriper jag att man får ångest över vad man ska göra med dem och hur man ska placera dem...

Nä-jag är glad att slippa faktiskt.
förövrigt ogillar jag folk som ska
TALA OM
vad, hur, man/han/hon/jag'
ska och inte ska göra.

det är hans stålar!
den som har mycket pengar,
BESTÄMMER SJÄLV!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem