Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Dom betala mina BÖTER

Dom betala mina BÖTER

Såg ett inlägg här om någon som betala andras fortkörningsböter och testa det.
Åkte på 1200:- i böter och skicka in de till dontworry.se som dom heter. Och de funka!!!
Tack till dig som lämna inlägget här.
Någon som vet om man kan skaffa en liknande om man blir av med körkortet
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

beträffande hastigheten, man behöver inte vara en idiot som inte är mogen för körkort bara för att man kör lite för fort. om du ligger på E6:an är det är 110 på de flästa ställen så ligger ändå trafikrytmen på en bit över det. så skulle det då vara någon som ligger några km/h under 110 där, så är det den personen som är det svarta fåret. det är tre ggr så farligt att ligga 10km/h för sakta än för fort. det leder till ilskna trafikanter och farliga omkörningar. jag hävdar också att de där kamrorna längs vägarna kan leda (inte alla och alltid) till farliga inbråmsningar och stress i trasfiken.
och ärligt talat är det inte många som med handen på hjärtat, kan säga att de aldrig kört för fort...
Detta var en tankeväckare..
Har alltid tyckt om att köra bil, men när jag den 18/11 var på väg hem till min familj och passerade en 70 skylt som jag åker förbi varje dag.
Döm av min förvåning när det kliver ut en konstapel mitt i vägen och vinkar in mig tillsammans med två andra bilar som jag hade på släp.
Den trafipaxen kostade oss 1200:- pix för 17 km över hastigheten.
Detta är så att säga första gången för mig, så jag har gjort som jocke "försäkrat" mig mot flera fredagssabotörer.
Detta har jag nu köpt till 3 av mina närmaste vänner,
måste ju vara årets julkapp!

Tack Jocke
Fast iof så anser jag även att de personer som kör för sakta på vägarna borde straffas. Det borde finnas en gräns för HUR sakta man får köra på en väg.
Trafikrytm bör hållas till dom hastigheter som råder för att hålla en så jämn trafikrytm som möjligt. Klarar man inte detta så kanske man borde överväga att lämna in sitt körkort till kassering.

Många olyckor sker även på grund av att gamla åderförkalkade pensionärer puttrar runt i 70 på en 110-väg.
Annons
Visserligen så finns det en gäns för hur sakta man får köra på motorväg/motortrafikled. Var det 50 km/h? Jag har för mig det iallafall. Det är iallafall därför som moppetrafik är förbjuden på dessa vägar, eftersom att dessa ej fyller minimum-hastigheten.

Men ordentligare regler nu, even när det gäller att köra för sakta.
gubben i skogen: ang forlmer1 : där har du helt fel,Ayrton Senna körde 1994 ihjäl sig under ett lopp och när han begravdes utlyste dom 3 dagars landssorg. i övrigt inga kommentarer.
http://www.ayrton-senna.com/s-files/mail06.html
Ni är ju inte kloka ?

Merparten av debattörerna i tråden är alltså människor som alltid håller hastighetsbegränsningen ?

Var är ni varje dag när jag kör bil ? Inte i närheten av mig i alla fall, eftersom mer eller mindre alla tummar lite på hastighetsbegränsningen i detta landet....

Straffa hårt vid 30,50,70 sträckor, gärna av med kortet redan vid 15km/h över!!!

Men att straffa en bilist på en 3-filig motorväg på kvällen med mycket begränsad trafik, för att han ligger och gasar lite, känns helt föråldrat och fel!

Vi skall värna om varandra i trafiken, inte straffa för sakens skull!

// M
Jag anser det vara skillnad på var man kör. På en motorväg eller på en bred landsväg i de norrländska skogarna kan det ibland vara OK att få lufta bilen. Däremot är det en dödssynd att köra för fort där det är 30, 50 eller 70 väg.

Jag tror inte att det enbart är hastigheten som orsakar de stora dödstalen. Tänk på alla dessa ölgubbar eller vinkärringar som är ute och kör. Vimsiga är de innan och hur blir de då efter ett glas vin eller en öl.

Många tror också att de är bättre förare än de verkligen är. Olycker händer inte dem.

Se bara på den stora olyckan vid Falkenberg, fixad av en dåre i en personbil.

Fd körning i yrket.
SUPER
Tack Janne, nu vet jag vad jag ska ge mina utesäljare i julklapp, då hinner de ju sälja mer nästa år på samma tid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Merry x-mas evrybdy!!
Tack för de bästa tipset till julklapp för de anställda.
Nu är de upp till dom att värdera sin Julklapp.
Skulle de va någon som har oturen att åka dit tre gånger så blir den väldigt värdefull.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem