Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Mediapelare hänger sig i filmer

Mediapelare hänger sig i filmer

köpte mig ett nytt grafikkort av typen xfx 6600gt 256mb ddr3.
allt gick bra tills jag installerade nån av nvidia drivrutiner,då låste sig mediaspelare av alla modeller i mpg avi,vob filer,dock inte mp3 då funkade spelarna bra.
har senaste bios,nytt nättag på 450watt 15ampere.
har formaterat datorn och testat massor av inställningar utan resultat,nån som har kännedom om detta fel?
måste ju ha nvidias drivrutiner för att kortet ska fungera,har spelat quake 4,toca racedriver 2 och det funkar jättebra med nya kortet.geforce 2 kortet som jag har funkar ju men vem vill sitta med ett sådant kort numera
system:
moderkort asus p4s8x
p4 2400mhz
512 mb ddr 2700mhz minne
200gb western digital
250gb seagate
nättag 450 watt
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Har du provat videolan?
(videolan.org)
japp vlc hänger sig också...utan nvida drivrutiner funkar allt bra ...men så fort det kommit till är filmer omöjliga att spela upp,dock funkar mp3 hur bra som helst...irreterande att behöva trycka ctrl+alt+delete och stänga ner mediaspelare....datorn blir jättteseg när jag kört igång nån film...
Du har inte heller någon konflikt i enhetshanteraren...?
Annons
mp3 är inte relevant då det inte har med video att göra. :)

Men Mpeg är lite msyko att de hänger sig men har du kollat vad det är för codecs du har installerat? kan vara så att det är de som gör så att det hänger sig. Om du har något codecpack så kanske det funkar dåligt med drivisarna eller så funkar inte det avinstallera dem och installera äldra nvidia drivers.
nej har prövat både utan codec och med codec...samma fel endå.....efter en ren instalation av xppro utan codec funkade vcd sedan prövade jag en mängd nvida drivrutiner och då låste sig medaspelarten direkt.
Din dator klara inte av 8X hastigheten
men du kan ju ändra till 4x då orkar datorn.
okey enligt bios står den på 8x...men kan ju testa ändra det.
Prova installera powerdvd
nja powerdvd hänger sig med ...ska testa dra ner bioset till 4x,så återkommer jag om det blev bättre resultat
funkade inte med 4x i bioset heller...så fort jag installerat nån av nvidias drivrutiner hänger sig precis alla spelar i just mpg,avi,vob filer...blir att köra mitt geforce 2 kort det funkar bra i 8x och spelar upp allt bra..

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem