Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Mediapelare hänger sig i filmer

Mediapelare hänger sig i filmer

köpte mig ett nytt grafikkort av typen xfx 6600gt 256mb ddr3.
allt gick bra tills jag installerade nån av nvidia drivrutiner,då låste sig mediaspelare av alla modeller i mpg avi,vob filer,dock inte mp3 då funkade spelarna bra.
har senaste bios,nytt nättag på 450watt 15ampere.
har formaterat datorn och testat massor av inställningar utan resultat,nån som har kännedom om detta fel?
måste ju ha nvidias drivrutiner för att kortet ska fungera,har spelat quake 4,toca racedriver 2 och det funkar jättebra med nya kortet.geforce 2 kortet som jag har funkar ju men vem vill sitta med ett sådant kort numera
system:
moderkort asus p4s8x
p4 2400mhz
512 mb ddr 2700mhz minne
200gb western digital
250gb seagate
nättag 450 watt
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

menade naturligvis att mitt gamla kort går bra i 4x
Du kan ju prova med dessa, värt ett försök iaf.

http://www.omegadrivers.net/
FInns en risk att du har ett trasigt kort som blir överhetat när du drar på en film.
Var problem i början med AGP korten pga det nya chipet som behövs för att göra om det till ett AGP kort från PCI-E.
Då var det vanligt att kylflänsen satt fel så den inte kyldes ordentligt när man börja påfresta kortet. För har du installerat om windows och nvidia drivisarna. Så ska det funka.
Annons
Los Lovos omegas nyaste nvidia driver funkade bra.....mycket märkligt att nvidias egna låste mediaspelare...ska nu under kvällen testa spel och tv out så det också funkar bra...får atcka dig los lovos för tipset
visade sig att xp behövde nyare drivrutiner till agp....kortet visade att agp kortet gick på pci bus...så nu funkar allt bra

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem