Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

B.Ringholm och Enskede

B.Ringholm och Enskede

Måste få lufta lite. Jag sitter själv i styrelsen för en medelstor idrottsförening och hur ordföranden kan säga att styrelsen inte har koll på ledarutgifter är bortom mig. En ledare inom Enskede IF har knappast rätt att löneförhandla med klubbens Seniorverksamhet på eget bevåg. Dags att kliva upp och erkänna sina misstag, vi är ju ändå så bra på att förlåta i Sverige, från fackpampar till politiker(nästan alla utom Ludmila). Att han dessutom är idrottsminister är ett skämt. Hoppas att det blir skifte nästa år så att vi får skandaler med folk som står för sitt kaptalisttänkande istället för att hymla och gömma sig i partileden.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Carl-H:
Han är ju politiker, alltså har han rätt att ljuga. Det liksom tillhör politiken. Ingen annan toppolitiker har fällts för att ha ljugit det svenska folket rakt i ansiktet. Jag hade nog blivit mer förvånad om han erkänt direkt.

Jag önskar också ett regeringsskifte, men inte för att lögnerna skulle upphöra. Vi skulle nog bara få höra nya lögner och skandaler.



Politiker ljuger och skönmålar (precis som alla andra) för att främja sina egna intressen.

I mitt tycke har dock socialdemokraternas maktbegär- och fullkomlighet nått en nivå som är svår att acceptera längre.

Partiet har styrt Sverige i nästan 80 år och tillskansat sig en enorm makt inom media, fackförbund, myndigheter, länsstyrelser, landsting och andra organisationer. Äkta makar till statsråd får generaldirektörsposter på myndigheter...vi har före detta finansminstrar som betalar ut svarta löner...utrikesminstrar som är uppenbart helt inkompetena...m.m

Staten Sverige (läs S) konfiskerar vanliga människors surt förvärvade inkomster via världens högsta skattetryck sedan pumpas pengarna in i en gigantisk offentlig apparat som man genom åren fått nästintill total kontroll över(se ovan)...

Sverige är en demokratisk diktatur och enpartistat! Det borde vara en konstant demonstration utanför Rosenbad för att få svar på frågan vart all denna välfärd är som vi blir lovade för alla skattepengar...
Jag kräver att Ringholm avgår utan feta avgångsvederlag eller vad det kan tänkas finnas. Han får stämpla tills han får ett nytt jobb. Detsamma med Göran persson, Mona sahlin och laila freivalds. Dessa männsikor måste bort från styrande poster.

Så snälla alla svenskar rösta på nåt annat än sossarna i valet.
Annons
I alla fall hade han rätt om polisen i Sverige.

Polismyndigheten här gör bort sig.
Gång på gång på gång i vitt skilda sammanhang.

- Svenska polisen ger jag inte mycket för..


Till en "Svensk"

He, jo, ni kan ju alltid rösta på mig, Gubben i skogen. Någe annat alternativ finns ju inte.
Som en del i det kritiserade gänget måste jag kommentera Katarina.
Du har aldrig funderat på varför?
Polisen är politiskt styrd och under det sista decenniet har man knäckt hela polisväsendet med sina omorganisationer.
Detta har slukat enorma kostnader, otroligt mycket personal och framför allt kraft och ork hos dem som jobbar där.
Gnäll inte på polisen, det är det socialdemokratiska styret som har gett oss denna poliskår.
Jag är ingen högerradikal eller så, men jag har lång arbeterfarenhet och jag har sett hela processen, och jag vill se ett maktskifte där den nya regeringen tar tag i det här.
Som alla andra ordföranden är han skyldig att hålla stenkoll på utgifter & inkomster? Därför återstår endast fängelse(jag gillar inte kåken) så ser lagen ut!


RED: jocke nr 1
du får hålla igen med inläggen, tänk över vad du skall skriva och
vårda språket.
RED:ber om ursäkt
Per Ask, du vet inget om orsakerna , s¨å varför kritisera nån annan. Polisen har haft andra typer av svårigheter i decennier nu

Vet,

Granlund
Mig veterligen är det enbart ordförande och kassör, tillsammans eller var för sig, som har rätt att träffa ekonomiska avtal. Verksamhetsberättelse,årsredovisning etc. skall undertecknas av styrelsen. Även en revisionsberättelse skall föreligga vid
årsmötet. Så allt snack om att man inte känner till vad som hänt
är rena undanflykter. Är själv ordförande i en förening och kan
reglerna
V.h. Björn

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem