Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

B.Ringholm och Enskede

B.Ringholm och Enskede

Måste få lufta lite. Jag sitter själv i styrelsen för en medelstor idrottsförening och hur ordföranden kan säga att styrelsen inte har koll på ledarutgifter är bortom mig. En ledare inom Enskede IF har knappast rätt att löneförhandla med klubbens Seniorverksamhet på eget bevåg. Dags att kliva upp och erkänna sina misstag, vi är ju ändå så bra på att förlåta i Sverige, från fackpampar till politiker(nästan alla utom Ludmila). Att han dessutom är idrottsminister är ett skämt. Hoppas att det blir skifte nästa år så att vi får skandaler med folk som står för sitt kaptalisttänkande istället för att hymla och gömma sig i partileden.
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: «1 2

Personligen har jag helt och hållet slutat lyssna på vad alla politiker har att säga, för de lyssnar ju inte på oss som de ska representera.
Demokratin är därmed död sedan länge, för demokrati betyder att folkets röst ska lyssnas på och förverkligas av de som regerar, och inte att de som regerar ska propagera för det som de vill åstadkomma, och försöka "förankra" detta hos folket.

Som en följd av detta så röstar jag blankt, och hoppas att fler (helst alla) gör så i kommande val, så att det blir ett tydligt misstroendevotum mot dem där uppe i "Babels torn".
HUR MÅNGA IDROTTSFÖRENINGAR OCH FÖRETAG OCKSÅ FÖR DEN DELEN HAR RENT MJÖL I PÅSEN VAD GÄLLER SVARTA PENGAR....SKÄMS ATT KRITISERA OCH KRÄVA AVGÅNG.
Ja jäklar, miljoner fifflas undan i landet. Miljarder flyter ut till Isle of Man och andra skäna skatteparadis. Storfinansen bryter ner privatekonomier i form av pensionssparanden och det HÄR är det som blir den stora nyheten. Visst, själklart ska den stackars tränaren pröjsa skatt på hela månadslönen på 12.000 spänn eller vad det kan vara. Hur skulle det annars gå att lösa dagiskostnaderna i rika Enskede....

Det är MAKALÖST hur media får oss att sila kameler och vråla över att en tränare fått pengar svart. Visst, det finns ett sosse hat och visst är det jävligt trist att Bosse Ringholm förknippas med skattesmiteri och visst jag är också ordförande i en förening och VET att det är jäkligt svårt att det betalas ut pengar utan att ordföranden vet om det. MEN, lite nivå i mediabevakningen skulle inte skada. Synligt i det här forumet hur media påverkar oss.

Annons
Gabriel: Du gör det absolut sämsta du kan göra om du röstar blankt!

Låt mig gissa, du har röstat på socialdemokratin tidigare i ditt liv, och känner att dom inte representerar dig längre.. Vad ska man göra då? Jo man röstar på något annat parti istället. Inte röstar blankt.
Vad handlar egentligen debatten om? Att Bosse Ringholm suttit som ordförande när någon annnan fått svarta pengar eller att Bosse Ringholm är Sosse och att sossehatet pyser ut?

Hur kan i så fall Skandias styrelse och ordförande gå raka ur det de har GODKÄNT?
priest:
Har hört det förut, men har aldrig fått en vettig förklaring på varför blankröstning vore det sämsta att göra.

Jag har tappat allt förtroende för allt vad politiker babblar om, eftersom ingen pratar sanning, och ingen lyssnar på folkets vilja, så varför ska jag överhuvudtaget ge något parti min röst?

Tycker däremot att det är väldigt konstigt att människor i det här landet fortsätter att lägga sin röst på något parti, eftersom det inte finns någon politiker i något parti som tillvaratar folkets intressen.

Blankröst = misstroendevotum, så att de förhoppningsvis fattar någon gång att det är VI som bestämmer, och dem som ska genomföra VÅRA intressen!!!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem