Söndag 22 september 2024 vecka 38
Forum
Kategori: Familj och hälsa

TV-gala för Pakistan?

TV-gala för Pakistan?

Världen har hittills bara skänkt 1 miljard till det jordbävningsdrabbade Pakistan trots att det akut behovet är 4 miljarder. Förhållandena är eländiga för jordbävningsoffren. Det kommer snart att bli än värre när kylan slår till på allvar.
I TV-galor till Tsunamioffren samlade vi in över 500 miljoner.
Vi borde kunna göra bättre insatsen för de drabbade människorna. Varför inte en TV-gala för Pakistan?
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

Jag säger inte att det är rätt att det är som det är, men att det blev så stort med Tsunamin var ju att det blev väldigt många svenskar drabbade, folk har nog lättare att skänka pengar när det kommer närmare inpå.

Men som sagt sen kan man ju tycka vad man vill om den saken.
Vad jag har förstått blir det just en sådan imorgonkväll Sen kan man ju alltid diskutera valet av dag för sändningen Varför inte fre eller lör
Jovisst Eric, det är ju begripligt. Många av oss kände ju någon som var där, min äldsta kompis och hans flickvän var på andra våningen i ett hotell alldeles vid stranden och klarade sig för att de bestämde sig för att ta en kopp te till på balkongen i stället för att gå till stranden. Barn och föräldrar till barn i min dotters skola bara försvann.

Det är nog svårt att få ett lika stort respons. Tsunamiinsamlingen var ju unik. Men vi kan ju försöka sätta oss i hur människorna har det i katastrofområdet. Jag tror att människor är beredda att ge hjälp, men det är inte så mycket uppmärksamhet i media.

Jag tror att det skulle vara väldigt bra med en TV-gala, en helkväll för Pakistans jordbävningsoffer.
Annons
rutan: bra! Men håller med - varför en måndag? Varför utnyttjade man inte allhelgonahelgen - ett utmärkt tillfälle?
Men om det är så - hoppas alla deltar och hjälper till!
Ett utmärkt tillfälle att inte få några tittare ja, eftersom ingen är hemma. En måndag är folk normalt hemma och det finns inte så mycket bra underhållning då som serier och liknande därför finns det större chans att få tittare då.
Ramon då skall du passa på skriva mail till André Linschooten andre.linschooten@meterfilm.se om det bli så din ide.
varför inte.
Personligen skänkte jag pengar till Thailand eftersom jag ser Thailand som ett relativt ok land i regionen där man på många sätt strävar efter utveckling och framsteg. Vist har de sina problem, men de har jobbat mycket aktivt i åratal för att förbättra situationen för sin befolkning och närma sig ett människovärdigt samhälle.

Pakistan å andra sidan är ett riktigt jäkla skitland med vedervärdiga lagar och monstruösa utövare av dessa. Oerhört tråkigt för den enskilde pakistaniern, men jag är ledsen, det landet förtjänar inte en krona ifrån mig.
Må va att regeringen mfl. är rutten ,me n den enskilda människan och framför allt barnen lider desto mer. Röda korset mfl. finns ju på plats så även om inte allt kommer fram är det bättre än inget
Ramon:
Kommer ikväll på TV4 kl. 21:00!
oja, visst ska man hjälpa med en slant

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem